Aquesta passada nit, efectius del cos d’Agents Rurals del Departament de Medi Ambient i Habitatge efectuaven un servei especial d’antifurtivisme de caça al Parc Natural de l’Alt Pirineu i han interceptat un furtiu dins del terme municipal de Llavorsí (Pallars Sobirà).

El furtiu S.Ch.C. havia entrat dins del Parc, acompanyat pel súbdit italià M.B., amb un rifle del calibre 243 al qual hi havia acoblat un silenciador, cosa que fa que aquesta arma esdevingui il•legal i molt perillosa per a la fauna protegida i cinegètica del Parc Natural.

A més de l’arma il•legal, se li van intervenir també deu llaços de cable d’acer il•legals, dos reclams electrònics il•legals per caçar ocells i mamífers, i munició també il•legal del calibre 22.

El furtiu també portava, en el moment del registre del vehicle, diverses mires telescòpiques, visors per calcular distàncies i un telescopi, a més de productes per  conservar les peces de caça un cop abatudes. Per sort, S.Ch.C. no va abatre cap animal, amb la qual cosa la fauna del Parc no ha quedat afectada.

L’operatiu va comptar amb el suport dels Mossos d’Esquadra de la comissaria de Sort, que van col•laborar en el seguiment i la localització del vehicle del presumpte furtiu.

1  

Imatges

Material interceptat al furtiu

Material interceptat al furtiu 529