● La iniciativa pretén promoure el talent creatiu en un marc de sostenibilitat
● Els quatre projectes premiats participaran amb la seva marca a l’espai 080 Barcelona Fashion, dins l’espai Rec imperdible
● La convocatòria està oberta fins a l’11 d’octubre. Les propostes guanyadores es donaran a conèixer el pròxim 24 d’octubre
080 Barcelona Fashion i el festival Rec.0 han convocat l’11a edició del concurs obert adissenyadores, dissenyadors i marques emergents per trobar les quatre millors propostes de moda de proximitat i sostenible. El termini per presentar candidatura està obert fins a l’11 d’octubre.
L’objectiu d’aquesta iniciativa és promoure el talent creatiu en un marc de sostenibilitat. Així, es tindran en compte criteris com la cura del medi ambient i la circularitat, la producció local, la responsabilitat en l’entorn social, econòmic i territorial, la perspectiva de gènere, la diversitat de talles i el potencial de comercialització dels productes.
Aquest concurs és una col·laboració entre 080 Barcelona Fashion -la plataforma de moda que organitza el Departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- i el festival Rec.0.
El jurat especialitzat encarregat d’escollir les quatre propostes guanyadores està format per Marta Coca Ortiga, directora del 080 Barcelona Fashion; Marina Iglesias Valls, cofundadora de Recstores; Jorge Zuazo Torres, professor del grau en moda d’ESDI; Marta Pontnou Farré, estilista i escriptora; Albert Villagrasa, dissenyador de la marca Antonio Miro.
Les propostes guanyadores tindran un espai de comercialització i promoció a l’espai 080 Barcelona Fashion dins del Rec Imperdible, l’espai de marques de moda sostenible del Rec.0, festival que se celebrarà del 6 al 9 de novembre de 2024 a Igualada. Els quatre projectes guanyadors es donaran a conèixer el 24 d’octubre, en un acte, on també, s’entregaran els guardons a les propostes premiades.
Tota la informació per a participar-hi es pot trobar a les bases del concurs
El festival REC.0
Va néixer l’any 2009, per reivindicar i protegir el patrimoni industrial del barri del Rec d’Igualada. Dues vegades l’any i durant quatre dies, les velles fàbriques d’aquest barri esdevenen pop-up stores de moda i disseny.
Quinze anys després i amb 100.000 persones visitants en la seva última edició d’hivern, Rec.0 s’ha consolidat com la concentració més gran de vendes especials de marques i dissenyadors de moda que es fa a Europa, així com un nou format de comerç al detall atractiu i innovador tant per la indústria com per les persones consumidores.
@empresacat | @treballcat