- Amb motiu de l’inici del curs 2024-2025, el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre visita l’escola Ferreries de Tortosa
El nou curs escolar 2024-2025 s’ha iniciat aquest dilluns, 9 de setembre, per als ensenyaments d’educació infantil, primària i secundària obligatòria amb una previsió a les Terres de l’Ebre de 27.532 alumnes, 298 alumnes més respecte a les dades de l’inici del curs 2023-2024, donat per l’increment d’alumnat a l’educació secundària i a la formació professional.
“Iniciem el curs escolar a les Terres de l’Ebre amb l’objectiu d’assolir la millora educativa de l’alumnat”, destaca el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell Agramunt. El departament d’Educació i Formació Professional desenvoluparà als centres educatius un seguit de programes dissenyats amb l’objectiu d’assolir la millora educativa de tot l’alumnat, especialment en els àmbits lingüístic i matemàtic.
Amb motiu de l’inici del curs, el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell Agramunt, i la directora dels Serveis Territorials d’Educació, Montse Perelló Margalef, juntament amb l’alcalde Jordi Jordan Farnós i el regidor d’Educació Víctor Grau Ferrer, han visitat l’escola Ferreries de Tortosa. Precisament, amb una inversió superior als 400.000 euros, el departament de Territori està ultimant la instal·lació de dos ascensors per adaptar la passarel·la per a vianants sobre la C-12 al seu per Tortosa. “El Govern prioritzem la millora dels serveis públics bàsics i també les infraestructures i aquesta serà una millora important per a la mobilitat del barri i l’escola”, assegura Gonell.
Així, el curs 2024-25 a les Terres de l’Ebre s’assoleix la xifra de 2.724 dotacions en la plantilla docent, fet que suposa també un increment respecte del curs anterior.
Pel que fa al primer cicle d’infantil, s’implanta de nou la gratuïtat de l’infantil 2 per tal de beneficiar els infants i les seves famílies, i per augmentar l’escolarització a les edats més primerenques.
S’incrementen les aules d’acollida i, pel que fa a l’educació inclusiva, es reforça l’atenció a l’alumnat amb la contractació per primera vegada de personal laboral de logopèdia (fins ara una tasca que duien a terme els mestres d’audició i llenguatge o els mestres amb formació de logopedes). També s’internalitzen els intèrprets de llengua de signes.
Aquest setembre entren en vigor per a tots els centres les instruccions per a l’ús dels telèfons mòbils que deixen fora aquest dispositiu de les aules a primària i ESO, amb l’objectiu de potenciar la convivència als centres i minimitzar els aspectes disruptius d’aquests dispositius.
El departament d’Educació i Formació Professional ha informat que aquest curs es posarà en marxa un Pla de desburocratització per tal de reduir la càrrega burocràtica del sistema educatiu, en què s’ofereix suport i acompanyament a les direccions de centres pel curs 2024-25. El pla preveu 10 mesures específiques: aplicacions de gestió de centres; calendari de processos i procediments; dades anuals; horaris; contractació; contractació dels centres educatius; interfície organitzada per àmbit; suport documental; nova aplicació de gestió de personal docent i píndoles autoformatives.
Pel que fa a l’educació postobligatòria, el curs s’inicia dijous, 12 de setembre, i a les Terres de l’Ebre destaca de nou l’augment de l’oferta d’estudis. Hi haurà quatre nous cicles formatius: dos de Grau Superior, d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre) i de Sistemes Electrotècnics i Automatitzats (Institut Montsià d’Amposta), un de Grau Mitjà, d’Elaboració de Productes Alimentaris (Institut Montsià d’Amposta) i un de Grau Bàsic, de Serveis Comercials (Institut Cristòfol Despuig de Tortosa). Un curs amb tots els cicles formatius que presenten nous currículums en aplicació de la llei d’FP de 2022. Per aquest mateix motiu, tota la formació professional serà en modalitat dual. L’alumnat farà formació a les empreses en alguna de les dues modalitats previstes (FP general i FP intensiva).
9 setembre 2024