Departament de la Presidència

José Luis Martínez-Alonso Camps, director del Gabinet Jurídic de la Generalitat de Catalunya

Nascut a Barcelona l’any 1959.

És doctor en Dret i Ciència Política per la Universitat de Barcelona amb una tesi sobre la gestió contractual dels serveis públics locals. Llicenciat en Dret per la mateixa universitat (1981) i en Ciències Polítiques i Sociologia, Secció Polítiques, Universitat Nacional d’Educació a Distància (1996). També té un màster universitari en Administració i govern electrònic per la Universitat Oberta de Catalunya (2022).

Des del 1984 i fins a l’actualitat ha estat lletrat de la Diputació de Barcelona en diverses posicions, més recentment com a director dels Serveis de Secretaria, Adjunt a la Secretaria General i, anteriorment, com a cap de Servei de Suport Jurídic Intern i a Organismes (1998-2005); cap de servei assimilat adscrit a la Secretaria General (1989-1998); cap de Secció al Servei de Personal (març 1985 a 1989).

També és professor associat de Ciència Política, Dret Constitucional i Filosofia del Dret de la Universitat de Barcelona on ha impartit assignatures vinculades al dret i el govern autonòmic i local; gestió i organització de serveis públics; ciència política; institucions polítiques i administratives de Catalunya; ciència de l’administració; dret i govern locals; i gestió pública i partenariat. És membre del Grup de Recerca en Estudis Locals (GREL) de la mateixa universitat i membre de la Asociación Española de Ciencia Política y de la Administración (AECPA).


Departament d’Economia i Finances

David Lizoain Bennett, director general d’Anàlisi i Prospectiva Econòmica

Nascut a Toronto l'any 1982.

És llicenciat en Economia per la Universitat de Harvard (2000-2004) i màster en Estudis de Desenvolupament per la LSE - London School of Economics (2004-2005). Ha cursat estudis a la Facultat de Dret de la Universitat de Toronto (2006-2007) amb distinció en Dret Constitucional.

En l’àmbit de l’administració, ha treballat a l’àrea d’economia del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya (2010) i al gabinet de Presidència del Govern d’Espanya (2018-2022). Ha estat el Coordinador d'Anàlisi i Prospectiva de la Gerència Municipal de l'Ajuntament de Barcelona (2023-2024).

És l'autor dels llibres “El fin del primer mundo” (Catarata, 2017) i "Crimen climático" (Debate, 2023).


Departament de Justícia i Qualitat Democràtica

Ramon Bassas i Segura, Director General d’Afers Religiosos

Nascut a Mataró l’any 1968.

És tècnic de protocol per l’Escola Internacional de Protocol i Relacions Institucionals (2004). Des de 2011, ha exercit com a cap de comunicació de Fragmenta Editorial i, des de 2009, és col·laborador permanent del portal Catalunya Religió.

Va ser regidor de l’Ajuntament de Mataró entre 1991 i 2011 ocupant diverses responsabilitats, com a primer tinent d’alcalde, regidor d’Urbanisme i president de la societat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró (2007-2011); Tercer tinent d’alcalde i regidor de Seguretat i Prevenció (2003-2007); Quart Tinent d’alcalde i regidor de Serveis Centrals (1997-2003); Regidor adscrit a l’alcaldia (1995-1997) i regidor de Joventut (1991-1995).

També va ser portaveu del Grup Municipal Socialista (2007-2011) i Primer Secretari del PSC de Mataró (2004-2011). Així mateix, ha estat membre del Consell Nacional del PSC (1993-2011), Secretari d’Organització del PSC de Mataró (1989-2004) i Primer Secretari de la JSC de Mataró (1987-1991).

Ha publicat diversos articles, en format de reportatge i d’opinió a mitjans com la revista Foc Nou (columna fixa), Valors, Vida Nueva, Religión Digital, Galilea (del Centre de Pastoral Litúrgica) o Papers d’Església (Centre d’Estudis Pastorals). A més, col·labora amb els mitjans locals el Capgròs i TV Mataró.

També ha executat diversos serveis d’assessorament de comunicació a diversos clients.


Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica

Susi López López, directora general de Transports i Mobilitat

Nascuda a Sant Quirze del Vallès l’any 1968.

Llicenciada en Enginyeria Industrial per la Universitat de Catalunya (UPC) ipostgraduada en Planificació i Direcció de la mobilitat per la UPC School-IEC, compta amb més de 30 anys d’experiència en l’àmbit de la planificació i la gestió de la mobilitat en l’administració pública.

Ha desenvolupat la major part de la seva carrera a l’Ajuntament de Terrassa, on hi ha treballat des del 1994, sempre en l’àmbit de la mobilitat, participant també en projectes europeus d’intercanvi de coneixement.

Entre els anys 2007 i 2023, va ser directora de Serveis de Mobilitat i s’encarregava de planificar i gestionar la mobilitat urbana i el transport públic d’autobusos de la ciutat. Des del 2023 ha estat la directora de programes i s’ha encarregat d’impulsar projectes i infraestructures de mobilitat estratègiques per a la ciutat, com ara noves estacions, carrils bici o carreteres.

Ha exercit també com a docent. L’any 2022 va ser professora del postgrau Smart Mobility de la Universitat Politècnica de Catalunya i entre els anys 2020 i 2022 va ser professora del Postgrau d’Especialització en l’administració pública per a tècnics i arquitectes. També ha impartit els seminaris “Bicicleta i Ciutat” del Col·legi de Camins i Mobilitat, “Planificació i gestió de la mobilitat urbana” de l’Escola de Mobilitat Sostenible i “Transformació urbana d’infraestructures viàries” de la Federació de Municipis de Catalunya, entre d’altres.

López serà la responsable de planificar, coordinar, executar i fer el seguiment de les polítiques del transport per carretera, ferroviari i per cable a Catalunya. Presidirà les comissions del Consell del Taxi i les autoritats territorials de la mobilitat de Girona, Lleida i Camp de Tarragona, entre altres funcions.


Sonsoles Letang Jiménez de Anta, directora general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic

Nascuda a Barcelona l’any 1974.

És Enginyera Tècnica Agrícola per la Universitat Politècnica de Catalunya i Enginyera Superior de Forests per la Universitat de Lleida. També ha cursat el Programa de Desenvolupament Directiu (PMD) de ESADE (Universitat Ramon Lllull).

Ha participat en projectes dins de l’àmbit forestal, agrícola i mediambiental, així com en treballs i direccions de perfil tècnic pel Departament de Medi ambient en l’àrea d’urbanisme, obra civil i edificació. Ha compaginat la publicació de guies i articles especialitzats en medi ambient, urbanisme i àmbit forestal amb l’activitat docent com a professora universitària.

Ha estat Responsable de Medi Ambient, dins de la Unitat de Medi, Paisatge i Energia de l’Institut Català del Sòl (Incasòl), posició que manté en excedència des de l'octubre de 2019, per ocupar-se dels seus càrrecs en el món local.

Pel que fa a la seva trajectòria política i institucional, Letang és des de 2023 alcaldessa de l’Ajuntament de Sant Quirze de Safaja, municipi on també exerceix de regidora d’Urbanisme, Territori, Medi Ambient i Promoció Econòmica i Consellera Comarcal d'Emergència Climàtica del Consell Comarcal del Moianès. En l'anterior legislatura va ser cap de l'oposició en el mateix ajuntament i cap de l’Àrea de Territori, Urbanisme i Canvi Climàtic del Consell Comarcal del Moianès (2019-2023).

Letang serà l’encarregada d’impulsar l'establiment d'estratègies, plans i projectes en matèria de canvi climàtic, sobre la base dels compromisos adoptats a la Unió Europea. També serà la responsable de vetllar per la integració de la mitigació i l'adaptació al canvi climàtic en les polítiques sectorials, i per l'impuls de projectes i actuacions concertades amb d'altres governs en matèria de polítiques climàtiques.


Departament de Salut

Glòria Gálvez Hernando, secretària d’Atenció Sanitària i Participació

Nascuda a Fuentelsaz (Guadalajara) l’any 1965.

És doctora en Psicologia Social, infermera i llicenciada en Geografia i Història. Ha cursat un màster en recerca i intervenció psicosocial, un màster en mediació en organitzacions de salut i un màster en gestió de serveis d’infermeria. És experta en consultoria i intervenció en la gestió de conflictes. Té postgraus en Qualitat Assistencial, Lideratge i gestió per a clínics i Integració de les cures infermeres a les trajectòries clíniques. S’ha format en matèries com la metodologia d’investigació qualitativa, gestió per processos, pràctiques amb poc valor a la pràctica clínica, optimització del talent per equips d’alt rendiment, treball en equip i en organitzacions duals, i lideratge relacional.

La seva trajectòria professional va començar el 1987 com a infermera assistencial a l’Hospital Universitari de Bellvitge. L’any 2003 va rebre l’encàrrec de liderar la Unitat d’Atenció a l’Usuari d’aquest hospital, càrrec que va desenvolupar fins 2005. El 2007 va crear la Unitat d’Atenció a l’Usuari de l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM), i en va ser la responsable fins 2015.

De 2016 a 2023 va ser Cap de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania de l’Hospital General Vall d’Hebron. De 2023 a l’actualitat ha estat la Coordinadora d’Avaluació i Experiència de Pacient al Servei Català de la Salut.

Forma part i col·labora amb diverses societats científiques (Societat Catalana de Qualitat Assistencial, Societat Catalana de Gestió Clínica, Societat Catalana d’Atenció a l’Usuari de la Sanitat, Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears).

Ha publicat diversos articles científics i col·labora periòdicament amb publicacionsrelacionades amb l’experiència dels pacients i els seus cuidadors. També col·labora com a docent amb diferents organitzacions acadèmiques.

Els darrers 20 anys ha centrat la seva activitat professional en afavorir la participació dels pacients i cuidadors en l’atenció sanitària, identificant les seves necessitats i codissenyant amb ells els serveis que reben.


Departament d’Educació i Formació Professional

Francesc Xavier Güell Cardona, director general de Centres Concertats i Privats

Nascut a Berga l’any 1970.

És Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i té un Màster de Postgrau en Recursos Humans per EADA i el Programa d’Alta Direcció – PADE - a IESE Business School per la Universitat de Navarra.

Fins a l’actualitat, Güell ha estat professor docent investigador a la Universitat Internacional de Catalunya en el Grau d’Educació; responsable de la Política Lingüística de la Universitat Internacional de Catalunya i docent col·laborador al centre educatiu Fedac-Xarxa.

En l’àmbit de la docència, ha impartit classes d’Economia i Organització d’Empreses a batxillerat; de Formació i Orientació Laboral a la Formació Professional; de Gestió Empresarial al grau superior d’Administració i Finances; i de Comunicació Escrita i Oral al grau d’Educació de la Universitat Internacional de Catalunya.

A més, és president i promotor de l’Associació Bastiments, Educació i País i autor del llibre Lideratge del Frare, sobre gestió d’institucions educatives.


Mercè Andreu i Rosés, directora general d’Innovació, Digitalització i Currículum

Nascuda a Barcelona l’any 1973.

És doctora en Educació (en l’especialitat de Didàctica de les Ciències Socials), màster en Recerca en Didàctica de les Ciències Socials i llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració, en els tres casos per la Universitat Autònoma de Barcelona.

En l’àmbit laboral, ha estat professora de secundària, de formació professional i batxillerat, i és funcionària de carrera. Ha exercit la docència en diversos instituts de les comarques tarragonines, on ha tingut responsabilitats en l’equip directiu. A banda, és professora vinculada a la UAB, on imparteix docència al màster de Professorat des del 2016, i ha format part del grup de recerca GREDICS des del 2014.

També ha formar part del grup d’assessors i formadors del Departament d’Educació i Formació Professional des del 2018. Ha fet tasques d’assessorament en programes d’innovació educativa (ha participat, per exemple, al projecte d’autonomia de centres, plans estratègics i gestió del canvi per a la millora, assessora del Programa Recerca, creació i Serveio a l’equip impulsor de la Xarxa de Competències Bàsiques), ha coordinat projectes i ha participat en la redacció del nou currículum educatiu. Des del curs passat, coordinava la formació continuada en l’especialitat de Geografia i Història. Ha exercit diverses tasques d’acompanyament i assessorament a centres i ha assistit amés de 40 cursos i seminaris, en qualitat d’assistent i formadora.


Montserrat Duran Tauleria, directora general de Centres Públics

Nascuda a Palau-solità i Plegamans l’any 1964.

La nova directora general és llicenciada en Ciències de l’Educació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Té un postgrau de Tècnic en Gestió i Administració del Sistema Educatiu per la mateixa universitat i un màster en Direcció Pública per la Universitat Oberta de Catalunya i l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.

En l’àmbit laboral, ha treballat com a pedagoga a la seva ciutat natal, tant a l’àmbit públic com al privat, però sobretot ha desenvolupat la seva carrera a l’Ajuntament de Sabadell: primer com a tècnica d’Educació, i posteriorment com a cap de la secció de Planificació del Departament d’Educació del consistori. Des de 2003 fins a 2020 va exercir de cap del servei d’Educació de l’Ajuntament vallesà, i des de 2020 fins l’actualitat ha estat coordinadora adjunta de l’àrea de Drets Socials i de Serveis a les Persones.

Ha cursat nombroses formacions en els àmbits educatiu i de l’administració pública, i també n’ha impartit com a ponent o docent.


Departament de Drets Socials i Inclusió

Josep Antón Mundó i Balcells, director de Serveis

Nascut a Barcelona el 1965.

Té una llarga experiència en l’àmbit de la gestió pública i, en concret, a la Generalitat de Catalunya. Entre d’altres, ja ha ocupat anteriorment la direcció de serveis al Departament d’Empresa i Ocupació (posteriorment, Empresa i Coneixement) i al Departament de Cultura. Fins ara, era subdirector General d’Administració i Serveis Generals de l’IDESCAT.

Anteriorment, va ser responsable adjunt de compatibilitat i control a la Intervenció General i va ocupar altres llocs al Departament d’Economia i Finances, sempre orientats a la perspectiva gerencial i a l’objectiu de desenvolupar projectes de millora i de modernització de la gestió.

També ha sigut cap del gabinet tècnic del Departament d’Interior i cap d’administració del Consorci Linguamon.

Llicenciat en Filologia Anglo-germànica per la UB, s’ha format posteriorment en gestió: Programa d’Innovació i Lideratge per a la Gestió Pública a IESE o Mestratge en Direcció Pública (Executive Master in Public Administration – EMPA i Funció General per a les Administracions Públiques - FGAP), organitzat per ESADE.


Isabel Carrasco Panadès, directora general d’Atenció a la Infància i l’Adolescència

Nascuda a Reus l’any 1968.

Té experiència de més de 30 anys en l’àmbit de la infància i l’adolescència. Ha treballat com a assistent social al Consell Comarcal del Baix Penedès i al servei d’atenció a la infància i l’adolescència de Tarragona amb diferents responsabilitats. Fins ara, era la cap de servei de la direcció general d’atenció a la infància i l’adolescència al Camp de Tarragona. Aquesta posició li ha donat un paper clau en la posada en funcionament de la unitat integrada d’atenció als infants i adolescents víctimes de violència sexual, un servei pioner que es va engegar de manera pilot a Tarragona i després s’ha estès per tot el país gràcies als seus bons resultats.

La seva tasca li ha valgut diversos reconeixements dels Mossos d’Esquadra, la Policia Nacional i el Departament de Justícia.

Diplomada en Treball Social, ha participat en nombrosos cursos, jornades i ponències relacionats amb la infància i adolescència vulnerables. Entre d’altres, ha estat ponent a la Jornada de Pobresa Infantil i Juvenil (CEJFE) o la sessió Maltractaments aguts a la Infància de l’Agència Protecció Salut.


Elena Lledós Monsó, directora de l’Institut Català de l’Acolliment i l’Adopció

Nascuda a Tremp el 1966.

Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona, màster en funció directiva l’Escola de Postgrau de la UAB, postgrau en Direcció d'Organització i Sistemes d'Informació (UPF) i postgrau en Economia i Gestió de la Hisenda Local i Autonòmica (UB).

La seva trajectòria professional està molt vinculada a la Diputació de Barcelona. Ha estat tècnica superior especialista en govern local, cap del servei de Polítiques de Diversitat i Ciutadania, gerenta de Serveis d’Igualtat i Ciutadania i gerenta de Serveis de Feminismes i Igualtat, càrrec que ocupava fins ara. Des d’aquesta posició, ha impulsat, entre d’altres, projectes relacionats amb la promoció dels drets de la infància i l’adolescència en els ens locals.


Departament d’Empresa i Treball

Marta Angerri Feu, directora general de Comerç

Nascuda a Barcelona el 1975.

Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració, i Màster en Gestió Pública, ha desenvolupat la seva carrera professional tant en l’àmbit privat com el públic.

Fins ara era la Directora de Finançament Europeu i Afers Públics, Sostenibilitat i RSC del Grup Ametller Origen, empresa a la qual es va incorporar a finals de 2020 procedent del Cercle d’Economia. S’incorporà al Cercle d’Economia l’any 2007 com a Directora de Programes, per ser nomenada Secretària General del Cercle i Directora de la Fundació l’any 2011. Des del 2018 fins a finals de 2020 va ser Directora General del Cercle d’Economia.

Prèviament, l’any 1998 va iniciar la seva carrera professional a la Generalitat de Catalunya en l’àmbit de les Relacions Internacionals en el Departament de la Presidència, des d’on va passar, el 2003, a ser Cap de Gabinet de la Secretària general de Joventut. Posteriorment, l’any 2006, va acabar la seva etapa a la Generalitat com a Cap de l’Oficina de Relacions Institucionals del Departament de Presidència.

Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració, amb l’especialització de Relacions Internacionals, per la Universitat Autònoma de Barcelona (1993-1997) i Màster en Gestió Pública per la UPF-ESADE-UAB (1997-1999), també ha seguit el Programa de Consellers per a Consells d’Administració d’IESE (2023).

Fins a l’actualitat era membre del Comitè Executiu de la Cambra de Comerç de Barcelona, on també presidia l’Observatori Dona Empresa Economia; del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona; i del Consell Assessor de la Fundació Catalunya Europa. A més, exercia de consellera del President del Foment de Treball i de la Consultora DALEPH, i era patrona de l’Institut Cerdà.

Jaume Baró Torres, conseller delegat de l'Agència per a la Competitivitat de l'Empresa, ACCIÓ

Nascut a Ginebra (Suïssa) l’any 1975.

Graduat en Economia i en Administració i Direcció d’Empreses, ha desenvolupat una llarga trajectòria tècnica a Barcelona Activa fins arribar a director executiu d’Empresa i Emprenedoria.

Es va iniciar en el desenvolupament local a l’Ajuntament de Tordera (2001-2003) per després iniciar una llarga trajectòria professional, de més de 20 anys, a Barcelona Activa, l’agència de desenvolupament econòmic de la capital catalana, on, actualment, era el director executiu d’Empresa i Emprenedoria. A Barcelona Activa va començar l’any 2003 com a agent d’ocupació i desenvolupament local per, posteriorment, anar ocupant diferents responsabilitats tècniques: cap de programes de creixement empresarial i director del departament de serveis a les empreses.

Ha realitzat col·laboracions amb el sistema universitari de Catalunya (UAB, IESE, ESADE, UB, IDEC-UPF, ESCI, UdG) i altres institucions i organismes: Fira de Barcelona, Fundació Seira-Coop, SOC, Banc Mundial, Mobile World Congress.

Després de cursar l’educació primària i secundària a Lleida, es va graduar en Economia (1997) i Administració i Direcció d'Empreses (1998) per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i també va cursar un postgrau especialitzat en gestió de recursos humans i relacions industrials (2000-2001) a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Completa el currículum acadèmic amb diferents formacions sobre emprenedoria i mentoratge a Esade, IESE, i l'Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT).


Departament d’Igualtat i Feminisme

Alberto Lacasta Huelin, director general de Polítiques Públiques LGTBI+

Nascut a Barcelona l’any 1981.

És Enginyer Tècnic d’Obres Públiques, llicenciat per la Universitat Politècnica de Catalunya, i té un màster en Lideratge per la Gestió Política i Social per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Des del 2015 és conseller portaveu del PSC al Districte de Gràcia, on actualment és conseller de Comerç, Seguretat, Infància, Adolescència i Joventut i Protecció Animal. Des del 2019 fins al 2024 ha estat membre del Consell Rector de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida, i entre el 2019 i el 2023 va ser vocal del Consell d’Administració de l’lnstitut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona.

A banda, la seva trajectòria professional, tant en l’àmbit públic com privat, s’ha desenvolupat sempre en el camp de l’enginyeria i de la construcció. Ha treballat com a tècnic de projectes per a l’empresa Esteyco, on, entre altres projectes, va fer seguiment de les estructures de la línia AVE Madrid – Barcelona, i va col·laborar en la remodelació de la plaça de les Glòries Catalanes. Prèviament va ser cap de producció a la constructora Tiferca, i auxiliar tècnic per a INTEC Gestión Integral de Proyectos.


Noa Monràs González, directora general per a la Promoció i Defensa dels Drets Humans

Nascuda a Mollet del Vallès l’any 1992.

És llicenciada en infermeria per la Universitat de Barcelona – Sant Joan de Déu. Compta amb el postgrau e-Leadership and Digital Management Empresarial e Institucional per la ENTI-UB, i amb el màster MBA Executive a la EAE Bussiness School de Barcelona.

El maig de 2023 es va convertir en cinquena tinenta d’Alcaldessa i regidora de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, on va assumir la responsabilitat de promoció d’Habitatge Públic, LGTBI+, Educació, Justícia Ambiental, Ecologisme i Transició Energètica. També va ser nomenada Consellera Comarcal del Vallès Oriental.

És primera secretària de la Joventut Socialista de Catalunya (JSC) de Mollet del Vallès i és secretària d’Esports i LGTBI a l’Executiva del PSC del Vallès Oriental. Ha treballat com a professora del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Auxiliar d’Infermeria i ha sigut infermera a l’Hospital de Mollet. També ha estat Area Manager en diferents empreses amb funcions de direcció d’equips, gestió de recursos humans i finances.


Ana Belén Gallo García, directora general per a l’Eradicació de les Violències Masclistes

Nascuda a Viladecans l’any 1978.

És llicenciada en medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona i té un grau en dret per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Ha cursat un Màster en Feminismes Jurídics i un Postgrau en Violències Masclistes, ambdós a la UAB. A més, és metge forense i compta amb el Màster en Valoració del Dany Corporal i Peritatge Mèdic a la Universitat de Barcelona.

Des del febrer de 2023 és Vocal Assessora a la Unitat de Suport de la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere (DGVG), amb funcions vinculades a la lluita contra les violències sexuals i específicament contra el tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual. Durant més de 20 anys ha treballat a l’Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses de Catalunya en diferents llocs de responsabilitat, com a subdirectora de la Divisió de Tarragona i de la de Barcelona comarques.

També és professora associada a la Universitat Rovira i Virgili des de 2013. Té experiència en l’elaboració de protocols d’actuació davant les violències masclistes, i és investigadora en matèries pròpies de la medicina forense i el dret dins de l’àmbit de les violències de gènere, les violències sexuals i la violència cap a nens, nenes i adolescents. És consultora independent del projecte del Consell d’Europa “Barnahus a Espanya: Enfortiment de la justícia adaptada a la infància a través de la cooperació i coordinació efectiva entre diferents serveis Barnahus a les regions d’Espanya".


Fernando Macías-Aranda, director general d’Igualtat de Tracte i No-Discriminació

Doctor en Educació i Societat per la Universitat de Barcelona amb un màster en Intervencions Socials i Educatives i màster en Recerca, Formació i Avaluació Eductiva, tots dos per la Universitat de Barcelona. Des del 2014 és professor lector a la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona on també és investigador del Centre d'Estudis Gitanos (CEG) - UB des del 2011. 

Des del 2011 participa en diversos congressos nacionals i internacionals dins l'àmbit de la investigació educativa, com l'ECER (Euroepan Conference on Educational Research) o l'AERA Annual Meeting (American Educational Research Association). És coautor del capítol de llibre “Making Roma Rights a Reality at the Local Level: A Spanish Case Study”, coordinat des de la Harvard University. 

Ha estat secretari de la revista científica IJRS – International Journal of Roma Studies, membre del Pla Integral del Poble Gitano de la Generalitat de Catalunya, formador de la xarxa Comunitats d'Aprenentatge, i un dels fundadors de CampusRom, Xarxa Gitana Universitària. Durant sis anys va ser el representant d'AMIE (Associació Multidisciplinària de Recerca Educativa) de la “Doctoral & Early Career Network” de la WERA (World Educational Research Association), per la qual cosa va representar Espanya a la trobada mundial de Ciutat del Cap l'any 2018 (Sud Àfrica).


Alba Garcia Sanchez, directora executiva de l’Institut Català de les Dones

Nascuda a Barcelona l’any 1962.

És llicenciada en Geografia i Història (Universitat de Barcelona) i Màster d'Estudis sobre les Dones, Màster en Polítiques d'Igualtat de Gènere, Màster en Polítiques Públiques de Seguretat i Màster de Lideratge, Comunicació i Direcció d'Organitzacions.

Ha treballat com a tècnica de gènere en diferents administracions i com a docent en màsters i postgraus. Està vinculada al Moviment Feminista català, a la Plataforma Unitària contra Violències de Gènere i és activista de Novembre Feminista. Ha estat secretària de Dons i Polítiques LGBTI de CCOO de Catalunya des de maig de 2013 a desembre de 2020.


Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació

Josep Antoni Lucas Trilles, director de Serveis

Nascut a Barcelona l’any 1963.

Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona, Diploma de postgrau en Economia i Gestió de la Hisenda Autonòmica i Local també per la Universitat de Barcelona, i Diploma en funció gerencial a les administracions públiques per ESADE.

Des de 2011 fins a l’actualitat ha ocupat el càrrec de subdirector general de Gestió Econòmica, Contractació i Subvencions de la Direcció de Serveis al Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, i en diferents etapes subdirector general de Gestió Econòmica, Contractació i Patrimoni, i subdirector General de Gestió Econòmica i Seguiment de Programes al Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural. Anteriorment havia estat subdirector general de Coordinació Administrativa, subdirector general de Gestió Econòmica, entre altres càrrecs i funcions al Departament de Justícia en unes etapes i al de Justícia i Interior en una altra; a banda de diferents tasques prèvies en el sector privat.

Les principals funcions de la Direcció de Serveis consisteixen a dirigir la preparació i l'elaboració de les propostes d'avantprojecte de pressupost del Departament, les seves modificacions, i la gestió econòmica, comptable, patrimonial, i contractual, com també desenvolupar en l'àmbit departamental les polítiques impulsades pel Govern de la Generalitat en matèria de personal i dirigir les actuacions relacionades amb la formació, la prevenció de riscos i seguretat laboral, així com la protecció i promoció de la salut del personal del Departament.

També li correspon planificar i impulsar accions encaminades a la integració, a la rendibilitat i l'optimització màxima de les actuacions de les diferents unitats del Departament, i dirigir les iniciatives conduents a la millora de l'eficiència i l'avaluació de la gestió en els diferents àmbits del Departament, com també dirigir projectes de millora organitzativa d'acord amb els programes i els objectius del Departament i els criteris i plans interdepartamentals.

Així mateix assumeix les funcions d'informació i coordinació de les entitats adscrites al departament, a l'efecte d'operativitzar les decisions corporatives en l'àmbit de la governança del sector públic institucional de l'Administració.

En altres funcions coordina i supervisa la simplificació administrativa, els sistemes d'informació i de gestió del serveis generals del Departament, impulsa les polítiques de seguretat informàtica i dirigeix els projectes adreçats a la implantació de l'Administració electrònica i a la transformació digital del Departament.


Víctor Sas Lamora, secretari d’Agenda Rural

Nascut a Lleida l’any 1989.

Enginyer agrònom amb especialitat en indústries alimentàries i amb Màster en enginyeria agronòmica expedits per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida.

Ha estat tècnic de la Comunitat de Regants del Garrigues Sud durant 10 anys, assessor olivícola, i de software per a l’agricultor.

Les principals funcions de la Secretaria d’Agenda Rural són establir les polítiques departamentals en matèria de planificació territorial agrària, infraestructures agràries i regadius, recuperació d'espais agraris i desenvolupament rural, i en matèria forestal, de pesca continental i d’activitats cinegètiques; exercir les competències del Departament en la definició, proposta i execució de les polítiques referents a l'ordenació territorial, el desenvolupament sostenible del medi rural i la gestió forestal, els regadius i les qüestions de la PAC; exercir les funcions atribuïdes al Departament en matèria de planificació, direcció i coordinació de les polítiques actives en matèria de desenvolupament rural i desenvolupament territorial.

També són funcions d’aquesta Secretaria, entre moltes altres, impulsar i coordinar les línies de treball de l'Agenda Rural de Catalunya; planificar les línies d'ajuts de desenvolupament rural i proposar normativa reguladora en aquesta matèria; impulsar, en l'àmbit rural, les polítiques estructurals quant a infraestructures agràries, d'ordenació territorial agrària i de planificació d'obres de camins rurals; desenvolupar les pràctiques que promoguin la participació de la dona i del jovent en el desenvolupament rural, i propiciar-ne la plena incorporació, desenvolupar les pràctiques que promoguin la millora de la competitivitat de les explotacions, així com les competències del Departament sobre la generació d'externalitats ambientals, econòmiques i socials per part de les explotacions agràries i, en particular, les que es refereixen a mesures agroambientals, repoblament de terres agràries i compensació de rendes agràries en zones desfavorides i amb limitacions ambientals.