- A través del projecte fotogràfic ‘Imatges per veure i escoltar’, 58 infants i joves tutelats avaluen el seu dia a dia en un Centre Residencial d’Acció Educativa.
- Aquest divendres 13 de setembre s’inaugura a Lleida una exposició de 89 fotografies i textos que recull els resultats del procés de treball.
- La iniciativa contribueix a avaluar el sistema de protecció i millorar les condicions de vida dels nois i noies tutelats.
La Direcció General de la Infància i Adolescència de Catalunya (DGAIA) ha impulsat ‘Imatges per veure i escoltar’, un projecte de fotografia participativa, comissionat pel fotògraf Francesco Caiazza, amb l’objectiu que una seixantena d’infants i joves que viuen en tres Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) de Lleida avaluïn a través de la imatge i del text el seu dia a dia als centres i poder millorar així les seves condicions de vida.
Fruit d’una producció fotogràfica i d’un procés de debat i de treball conjunt coordinat per Caiazza, 58 nois i noies d’entre 7 i 17 anys que resideixen als CRAEs Enric Llaberia, Indibil i Mare Esperança de Lleida han reflexionat sobre allò que els fa sentir més i menys còmodes a la seva llar o aquelles activitats que més els agraden o que troben a faltar. Aquestes preguntes han generat un espai de pensament i d’expressió artística que s’ha materialitzat en 89 imatges i textos, fets pels infants i adolescents, que donen forma a una exposició fotogràfica que s’inaugura aquest divendres 13 de setembre a les 16h al Casal Cívic Comunitari de Lleida (Carrer de la Mercè, 1, Lleida) i es podrà visitar fins al 13 d’octubre.
Les imatges i els textos reflecteixen els desitjos, les preocupacions i la visió que tenen els infants i joves dels recursos residencials on viuen i de l’atenció que reben. Destaquen, entre altres, la importància de l’acompanyament i suport dels educadors, d’estar en contacte amb la natura o de fer d’activitats esportives i expressen la seva voluntat de poder viatjar o gaudir de la seva autonomia.
La iniciativa és una mostra del poder de l’art com a mitjà per promoure la inclusió i la participació col·lectiva i contribueix a avaluar el sistema de protecció a la infància amb la participació dels seus principals protagonistes, els nois i noies tutelats, i a identificar els seus punts forts i febles per impulsar millores.