1. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica visita les obres per a configurar un corredor que potenciarà l’ús del transport públic i la mobilitat activa
  2. Amb una inversió de 5,5 MEUR, els treballs consisteixen en la construcció de nous trams de carril – bus i inclouran un carril bici i millores en la vialitat
  3. L’obra permetrà incrementar l’oferta de transport públic en un 40%, amb un bus cada 3,5 minuts, i ampliar-ne la cobertura
Foto{"name":"2024/09/13/16/25/e3833aec-3ce5-45f0-9225-991bb82d0d96.jpg","author":"Territori","type":"0","location":"0","weight":207314}


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha ressaltat que el nou corredor de bus ràpid (BRCat) entre Girona i Salt és un projecte estratègic atès que permet “millorar el servei de transport públic i promoure la descarbonització de la mobilitat”, alhora que té “una mirada d’àrea urbana i transversal”. Paneque ha visitat avui a Girona el desenvolupament dels treballs, que compten amb una inversió de 5,5 MEUR.

Així, la consellera ha remarcat la millora de les freqüències dels serveis que aquesta actuació comportarà. A més, l’obra és una mostra de les polítiques del Govern per l’eliminació “de les emissions dels gasos amb efecte d’hivernacle, que ens estan impactant de manera molt directa en el nostre entorn”. Paneque també ha posat de relleu la mirada “global, de connectivitat entre Girona i Salt” del projecte i la seva transversalitat “perquè té en compte altres mobilitats sostenibles com la de la bicicleta i la del vianant”.

El Departament va iniciar el juliol passat les obres en aquest corredor a l’àmbit de Salt i l’agost, a la ciutat de Girona. Durant aquestes setmanes, s’han desenvolupat a Girona treballs a la plaça Joan Brossa, i a Salt, al tram del passeig dels Països Catalans entre els carrers de Mercè Rodoreda i Cervantes. Aquests treballs inicials consisteixen en la preparació de la zona de treball i demolicions prèvies. Progressivament, s'anirà treballant en altres àmbits, amb l’objectiu de minimitzar les afectacions a la mobilitat de la zona. L’obra finalitzarà la tardor de l’any que ve.

Els serveis d’autobús entre Salt i Girona transporten uns 2,6 milions de passatgers anuals a través de les línies urbanes L3, L4 i L9, a més de la demanda que canalitzen les interurbanes provinents de Caldes de Malavella, Olot, Amer i Arbúcies. Aquests serveis acumulen creixements molt elevats en els últims anys i per l’eix central d’aquest corredor –format per l’avinguda dels Països Catalans i el passeig d’Olot– circulen 13 expedicions cada hora.

Tenint en compte aquestes xifres, el Girona-Salt és un dels 6 corredors que formen part de la primera fase de la xarxa de corredors de bus ràpid que el Govern està desplegant en àrees que formen un mateix sistema urbà i que estan especialment congestionades, per a potenciar l’ús de l’autobús. Les actuacions en aquests 6 corredors estan valorades en 78 MEUR.

Les obres del corredor Girona-Salt es focalitzen en tres àmbits situats al llarg de 3,5 quilòmetres i consisteixen principalment en:

  1. Construcció d'un carril bus per sentit, en el corredor format pel passeig dels Països Catalans i el passeig d’Olot, entre la plaça Mercè Rodoreda de Salt i la rotonda del Pont del Dimoni de Girona.
  2. Altres millores per afavorir la fluïdesa i la seguretat del trànsit: es construiran dues rotondes semaforitzades; s’eliminen girs a l’esquerra i se simplifiquen les fases semafòriques.
  3. Millores a l’avinguda de Sant Narcís de Girona per a fer més fàcil i eficient el pas dels autobusos en un tram en corba.
  4. Remodelació de la plaça Joan Brossa com a terminal de les línies L3 i L4, per optimitzar-ne el recorregut. A més, la nova plaça facilitarà l’accessibilitat i la distribució de les persones usuàries.
  5. Configuració d’un carril bici bidireccional en el corredor principal.
  6. Millores en la mobilitat a peu, com l’ampliació de voreres; la creació de nous passos de vianants; i l’augment d’espais per als vianants.

D’aquesta manera, les obres que es duran a terme i l’aplicació d’altres mesures permetran transformar la prestació i l’oferta de serveis de transport públic en aquest àmbit.

Durant la visita territorial d’avui a Girona, la titular de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha inclòs a la seva agenda trobades amb l’alcalde de Girona, Lluc Salellas Vilar, el subdelegat del Govern de Girona, Pere Parramon Rubio, el president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer Planas, el bisbe de Girona, fra Octavi Vilà i Mayo, el delegat del Govern a Girona i alcalde de Camprodon, Xavier Guitart i Cano, i el rector de la Universitat de Girona, Joaquim Salvi Mas. També ha mantingut reunions amb la plataforma cívica Impuls per Girona, així com amb els secretaris de CCOO i UGT.


1  

Imatges

Foto

Foto 207314