Empresa i Treball

L'Escola de Consum de Catalunya obre avui les portes amb la voluntat d'educar als més joves en el consum responsable

Es preveu que visitin mensualment l'Escola del Consum de Catalunya més d'un miler d'alumnes

query_builder   10 octubre 2003 13:36

event_note Nota de premsa

L'Escola de Consum de Catalunya obre avui les portes amb la voluntat d'educar als més joves en el consum responsable

Es preveu que visitin mensualment l'Escola del Consum de Catalunya més d'un miler d'alumnes

EL 70% DELS CONFLICTES DE CONSUM ES PODRIEN EVITAR AMB UNA BONA FORMACIÓ

El Conseller de Treball, Indústria, Comerç i Turisme, Antoni Fernàndez Teixidó, acompanyat pel Director General de Consum, Josep Tous, ha inaugurat avui a Barcelona la primera Escola del Consum de Catalunya. El centre, pioner a Catalunya, vol posar a l’abast dels més joves les eines didàctiques necessàries pel seu aprenentatge com a consumidors crítics i responsables.

L’Escola, que depèn de l’Institut Català del Consum de la Generalitat, disposa d’un professorat format per 3 educadors especialitzats en consum. A través de jocs i activitats lúdiques, els alumnes, en grups de 8, resoldran diferents proves que els ajudaran a comprendre i afrontar els actes més quotidians de consum en els àmbits de: assegurances, adquisició de productes, contractació de serveis, Internet, etc. També aprofundiran en el coneixement d’altres temes relacionats amb el consum com: la comprensió dels missatges publicitaris, l’etiquetatge de productes, la prevenció d’accidents domèstics, o com omplir un full de reclamació.

El Conseller Fernàndez Teixidó ha manifestat que “el 70% dels conflictes de consum es podrien evitar amb una bona formació”, en aquest sentit s’ha fixat com a objectiu que “tots els joves de Catalunya rebin formació en consum”.

L’Escola està organitzada en espais diferenciats visualment i, tallers monogràfics:

• El mercat: A través d’un joc, els alumnes treballaran l’etiquetatge dels productes alimentaris i hauran d’identificar la informació que els facilita l’etiqueta (valor nutricional, ingredients, pes, calibre, etc.), i també conèixer les diferències entre els productes envasats i els productes a granel, etc.

 

• La botiga. Simula una botiga on els alumnes adquiriran diferents béns de consum i hauran d’esbrinar, a través d’un etiquetatge amb paranys, si la informació del producte és correcte.

•Serveis. Els alumnes, dividits en 2 equips, hauran de resoldre a través d’un joc de proves, diferents qüestions relacionades amb el sector dels serveis. L’objectiu d’aquesta àrea és conèixer els drets i deures que tenen com a usuaris de diferents serveis com ara:  bars, Internet, reparacions, etc.).

• Seguretat a la llar: Per prevenir els accidents domèstics, aquest taller tracta d’identificar els perills i riscos a la llar.

• Resolució de conflictes: Els alumnes aprenen com emplenar un full de reclamació i a conèixer els diferents mecanismes que ofereix l’Administració per a la resolució dels seus conflictes com a consumidors.

• Els diners: L’objectiu d’aquest taller és conèixer el funcionament dels bancs, les caixes, les assegurances, etc. Es tracta d’un joc dirigit a ampliar el vocabulari específic del sector financer: crèdits al consum, crèdits hipotecaris, tipus d’interès, assegurances.

• Cibercafè: Consta d’una sala amb 8 ordinadors amb connexió a Intenet perquè els alumnes puguin navegar per diferents webs relacionades amb el consum.

L’Escola del Consum de Catalunya, que té una superfície aproximada de 500 m2, també compta amb una aula de formació per acollir les jornades i debats que organitza periòdicament l’Institut Català del Consum amb professionals del món del consum i col·lectius d’usuaris i consumidors. L’Escola també disposa d’un un centre de documentació especialitzat en consum.

L’horari de l’Escola és de dilluns de divendres, de 9 a 14 hores.

1  

Imatges

Imatge de la inauguració

Imatge de la inauguració 128