18-10-2004
El president Maragall ha iniciat avui el seu viatge oficial a la República Popular Xina, acompanyat dels consellers d’Economia i Finances i de Treball i Indústria, i del cap de l’oposició
Pasqual Maragall els empresaris catalans no poden estar absents en el mercat emergent xinès
• També afirma que cal atraure inversions d’aquest país asiàtic
El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, s’ha entrevistat avui amb el ministre assistent d’Afers Exteriors xinès, Lui Hui, amb qui ha fet un repàs a les relacions entre d’ambdós països. Especialment han tractat els projectes de futur, que tenen per objectiu enfortir aquests lligams, dels quals ha destacat la celebració del Fòrum hispano-xinès, que es farà el mes de novembre a Barcelona. Aquest fòrum serà la primera vegada que se celebrarà a Espanya i serà una manera d’intensificar les inversions xineses a Catalunya.
Durant la compareixença que ha fet el president Maragall davant els mitjans de comunicació, i després d’inaugurar la nova plataforma empresarial del Consorci de Promoció Comercial de la Generalitat de Catalunya (COPCA), ha afirmat que Catalunya ha de saber aprofitar el procés d’internacionalització de les empreses xineses, ja que el Govern d’aquell país proposa el 2008 com a l’any de seu rellançament, amb una selecció d’una vintena de multinacionals. Pel president, es tracta que les empreses de la Xina estiguin presents a Catalunya, però no només exportant sinó que també hi hagi possibilitats de joint ventures. “Volem que vinguin moltes empreses i que siguin importants” -ha afirmat el president-, però també es tracta que els empresaris catalans no estiguin absents d’aquest gran mercat”.
El president s’ha mostrat confiat que la seva presència servirà per atreure inversions xineses a Catalunya amb l’objectiu d’acabar amb el desequilibri comercial entre ambdós països. En aquesta mateixa línia, Pasqual Maragall ha explicat que molts petits i mitjans empresaris ja han fet arribar al Govern català la necessitat de facilitar els contactes amb les pimes asiàtiques i impulsar aliances d’empreses.
En relació als atacs que van patir fa algunes setmanes els empresaris xinesos del sector del calçat establerts a Elx, el president ha assegurat que el Govern català està alerta per tal que no es reprodueixin a Catalunya i ha recordat que les relacions amb la colònia xinesa establerta aquí “són excel.lents” i ha posat com a exemple les que hi ha ciutats de l’àrea metropolitana, com a Santa Coloma de Gramenet, on –ha dit- “són el segon contingent migratori”.
El president Maragall, després de fer aquestes afirmacions a l’Ambaixada d’Espanya a la Xina, ha aprofitat per saludar als empresaris catalans, que formen part de la delegació comercial d’aquest viatge, i a d’altres xinesos que han assistit a un dinar ofert amb motiu de la visita del president a aquell país.
Pasqual Maragall també s’ha reunit avui amb l’alcalde de Pequin, que a la vegada és el president del Comitè organitzador dels Jocs Olímpics del 2008, i també ha mantingut una trobada amb el ministre de Comerç, Bo Xilai. La primera jornada de visita del mandatari català ha acabat amb un sopar que li ha ofert el president de l’Associació de l’Amistat amb els pobles Estrangers, Chen Haosu.
En aquest viatge oficial, també acompanyen al president la secretària de Relacions Internacionals, Margarida Obiols; el director de la Casa Àsia, Ion de la Riva.
Nota: S’enviarà fotografia.
1