Responsable comunicació
Jordi Vera
Contacte amb mitjans
Pl. Sant Jaume, 4 (Palau de la Generalitat)Tel. 93 402 46 23
Fax. 93 402 47 92
Web del departament
Mail de contacte
query_builder 31 març 2004 12:36
event_note Nota de premsa
Ús electoralista dels serveis secrets
En primer lloc, el conseller Portaveu ha volgut deixar clar que “el Govern català ha estat i vol estar al marge de qualsevol contacte amb la banda terrorista ETA”. El conseller Portaveu ha lamentat que la reunió de Carod-Rovira amb ETA com a secretari general d’ERC hagi pogut crear confusió al tractar-se d’un membre del Govern català, però ha insistit en el fet que “Carod-Rovira ha reconegut el seu error i per això ha assumit responsabilitats”. Joaquim Nadal ha volgut destacar el paper que ha jugat el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, qui “ha administrat amb fermesa i claredat aquesta situació, tot i l’avalot d’informació que el Partit Popular ha llançat contra el Govern català, el PSOE, ERC i, en concret, contra la persona de Josep-Lluís Carod-Rovira”. El conseller Portaveu ha insistit en el fet que aquests contactes es van fer al marge del Govern català, i sense el coneixement ni el consentiment del president Maragall. Ara bé, pel Portaveu del Govern els detalls d’aquesta reunió perden importància davant la pregunta de “perquè el Govern espanyol no va actuar contra aquests terroristes per detenir-los enlloc d’utilitzar aquesta informació amb finalitats electoralistes”.
En aquest sentit, el Portaveu del Govern ha volgut advertir al Govern del Partit Popular que “si són certes les informacions que afirmen que hi ha hagut una filtració interessada d’informació dels serveis secrets amb finalitats electoralitstes, poden haver compromès d’una manera molt seriosa la lluita antiterrorista”.
El conseller Portaveu ha lamentat les darreres declaracions del president del Govern central, José Maria Aznar, intentant crear un clima d’alarma social a Catalunya, i ha emplaçat el Govern central a “respectar la voluntat dels ciutadans de Catalunya representada en el Parlament i en la figura del president de la Generalitat, a actuar amb lleialtat institucional i a obrir ponts de diàleg, enlloc d’optar per una actitud de mesquinesa i pretendre asfixiar i ofegar Catalunya”. Respecte les declaracions d’Aznar responsabilitzant el Govern català dels processos de deslocalització empresarial, el Portaveu del Govern li ha recordat que la nova administració catalana només fa un mes que està al Govern, i li ha recomanat que faci autocrítica i es pregunti quina part de culpa té el Govern central i l’anterior Govern de la Generalitat. Per altra banda, el conseller Portaveu ha emplaçat els membres del Partit Popular de Catalunya a fer entendre els seus companys de partit a Madrid que “el PP no pot criminalitzar el Govern de Catalunya de qualsevol manera”.
Confiança restituïda
El conseller Portaveu ha assegurat que el president Maragall ha donat per tancada la crisi i ha demanat als seus consellers, als qui té plena confiança, que es dediquin a governar tot i la pressió mediàtica i de l’opinió pública a la que estan sent sotmesos en els darrers dies. Joaquim Nadal ha demanat als ciutadans de Catalunya que reafirmin la seva confiança en el Govern català perquè “tot i les pressions externes a les que està sent sotmès el Govern no ha parat de treballar per donar resposta als problemes que preocupen als ciutadans”. El conseller Portaveu ha posat com exemple les compareixences que els consellers de la Generalitat estan fent durant aquests dies davant el Parlament per donar compte de les línies d’actuació dels seus departaments.
Respecte el pacte de Govern, el conseller Portaveu ha assegurat que es manté el repartiment de forces entre els tres partits que integren el Govern. “Ara no hi ha la figura d’un conseller en cap, però les competències que li eren atribuïdes han estat redistribuïdes entre les diverses conselleries”, ha dit Joaquim Nadal. El conseller Portaveu no ha volgut avançar esdeveniments ni fer conjectures sobre qui ocuparà la conselleria en cap després de les eleccions generals. “Ara l’únic que hi ha segur, -ha dit Nadal- és que el conseller Carod-Rovira deixarà de ser-ho en els propers dies per encapçalar la llista electoral d’ERC a les generals. Si ERC vol que el departament del Conseller en Cap torni a estar ocupat per una persona d’aquesta formació, així serà quan ells ho decideixin i tinguin la persona per ocupar aquest càrrec”.
1