Direcció General de Comunicació

Artur Mas inaugura les obres d'ampliació del port fluvial de Rosario (Argentina)

Catalunya torna a confiar en el comerç argentí i augmenta les exportacions en un 33% en els quatre primers mesos de l'an

query_builder   17 juliol 2003 20:52

event_note Nota de premsa

Artur Mas inaugura les obres d'ampliació del port fluvial de Rosario (Argentina)

Catalunya torna a confiar en el comerç argentí i augmenta les exportacions en un 33% en els quatre primers mesos de l'an

El conseller en cap de la Generalitat, Artur Mas, ha presidit avui la inauguració de les obres de millora i d’ampliació del port fluvial de Rosario, el port líder en exportacions de l’Argentina. A l’acte també hi han estat presents el president del port de Tarragona, Lluís Badia, i el governador de la província de Santa Fe, Carlos Alberto Reutemann.

Mas ha valorat positivament les millores de Puerto Rosario i ha manifestat el desig del Govern català perquè es mantingui l’estreta relació que aquest port argentí manté amb Catalunya, i especialment amb el Port de Tarragona des que l’any passat va guanyar, juntament amb un grup d’inversors espanyols i argentins, un concurs internacional per gestionar les terminals de Puerto Rosario. L’entrada d’aquest grup d’inversors ha permès ampliar les línies de negoci de Puerto Rosario entre els països de Mercosur i el continent europeu i ha consolidat el Port de Tarragona com un dels grans centres estratègics i logístics del Sud d’Europa ja que li ha permès atraure més transport marítim procedent del con sud d’Amèrica.

Tarragona i Barcelona, líders en tràfic Marítim

Davant de totes les autoritats presents, el conseller en cap ha assegurat que “Tarragona i Barcelona lideren el tràfic marítim al Mediterrani”. En aquest sentit, ha plantejat com a “nou repte de futur” consolidar una xarxa de connexió “entre Tarragona i Barcelona i els principals ports d’Europa a través de la via d’ample europeu”. De tota manera ha parlat de la possible “amenaça” que podria suposar la nova Llei de Ports que està promovent el Govern espanyol. Segons Mas, la nova normativa “podria acabar retallant l’actual autonomia dels ports de Tarragona i Barcelona” i, encara més greu, “complicaria les inversions en ports com el de Rosario”. Segons Mas, amb “inversions com aquestes és com es fan grans i potents ports com el de Tarragona.

Artur Mas també ha volgut recordar la “tradicional presència catalana arreu del món” i ha agraït als argentins “tot el que van fer pels catalans en èpoques d’exili”. Ha acabat les seves paraules assegurant que “Catalunya té confiança en el futur de l’Argentina”. El Governador de la província de Santa Fe, Carlos Alberto Reutemann, ha contestat a les paraules del conseller en cap dient que “confiava que Argentina continuarà rebent inversions similars a la que lidera el Port de Tarragona” i que “malgrat la crisi econòmica, països com Catalunya poden comptar amb les empreses i les institucions de l’Argentina disposades, més que mai, a tirar endavant l’economia d’aquest país”.

Catalunya torna a confiar en el comerç argentí

Puerto Rosario, que està situat a només 300 quilòmetres de Buenos Aires, és un dels eixos bàsics per a les relacions comercials entre Argentina i la resta del món. Amb l’aportació de l’experiència del port català s’ha pogut potenciar el tràfic marítim, millorar el servei a clients, així com una repercussió directa sobre les exportacions argentines. En aquest sentit, les exportacions entre Argentina i Catalunya han augmentat en un 33,5% durant els mesos de gener a abril de 2003 respecte el mateix període de l’any anterior. L’any 2002 s’havia registrat una xifra negativa del 61,5% respecte el 2001.

Els principals productes d’exportació són automòbils, tractors i altres tipus de vehicles que, amb un valor de més de 12.000M€, representen un 25,1% del percentatge total. A aquest grup el segueixen els productes químics orgànics amb un 11,9%, i el paper i cartró així com manufactures de pasta de cel•lulosa amb un 9,7%.

Les obres inaugurades, que han suposat una inversió de més de 7M€ per part del grup concessionari, han consistit en la construcció d’una nau multifuncional de 6.000m2 i les obres d’ampliació d’una terminal per ubicar-hi nous serveis. Els dos projectes han estat finançats pel grup inversor hispano-argentí, Terminal Puerto Rosario, S.A. que quan ara fa un any va guanyar la concessió del port per trenta anys, va assumir el compromís de pagar un cànon anual d’1,8 milions de pesos i invertir en millores els dotze primers mesos. El Port de Rosario està especialitzat en contenidors, fertilitzants, granel, líquids i sòlids i en càrregues de fruita i sucre.

Mas: “Catalunya ha de tenir Europa com a principal marc de referència”

Referent a l’informe presentat ahir per la Cambra de comerç de Catalunya, Artur Mas ha assegurat que “Catalunya no pot mirar el seu futur en termes estrictament espanyols” i que el principal marc de referència català ha de ser “Europa, el Mediterrani i el món”. En aquest sentit ha insistit en què Catalunya “és una de les regions líders en el terreny econòmic del Mediterrani”. De tota manera, també ha declarat que “no em preocupa que la resta de comunitats autònomes avancin” i que “com millor vagin les altres comunitats millor per Catalunya perquè així caldrà fer una contribució menor al fons de solidaritat”.

Després d’inaugurar les obres del port, el conseller en cap, Artur Mas, ha visitat el Pont Rosario-Victoria, de 60 quilòmetres de longitud i que uneix les províncies de Santa Fe i Entre Ríos. Tot seguit s’ha desplaçat fins al Casal Català de Puerto Rosario, el més antic del Con sud d’Amèrica, on ha mantingut una trobada amb la comunitat de catalans que viu en aquesta àrea al sud de l’Argentina.

1  

Fitxers adjunts

Tall de veu

Tall de veu
RM | 496