Sanllehy L9
{"name":"2024/10/01/13/14/bff38388-ae2e-4a90-9ccb-62e77446de9b.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":564129}


  1. Els treballs inclouen la finalització del pou de l’estació i l’execució de la galeria de connexió amb el túnel, amb un pressupost de 12,8 MEUR


El Departament de Territori ha reprès avui els treballs de la futura estació de l’L9 de Sanllehy, a Barcelona, i que permetran completar-ne l’obra civil. Aquests treballs, que compten amb un pressupost de 12,8 MEUR, s’emmarquen en les obres de finalització del tram central de l’L9/L10.


L’obra civil de l’estació de Sanllehy està executada en un 42% i, pel que fa, al pou, està excavat en un 66% --52 dels 78 metres previstos. Les obres que ara comencen permetran completar l’excavació del pou de l’estació i construir la galeria que l’ha de connectar amb el túnel del tram central.


L’execució de les obres requerirà el tancament i ocupació de la plaça Sanllehy, on s’ubicarà la futura estació. En els primers mesos de l’obra, s’executaran treballs en superfície com la instal·lació de pantalles fonoabsorbents i tasques preparatòries per a la reobertura i represa de l’excavació del pou. Així mateix, s’han engegat aquest setembre la campanya d’auscultació i d’inspeccions prèvies d’edificis en l’àmbit de l’obra, com a mesures de prevenció, vigilància i control de les obres prèvies.


Estat de les obres de l’L9/L10


Pel que fa a l’execució d’altres estacions del tram central, s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de Mandri –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat– i en l’excavació del pou de Sarrià –un 75% excavat. A més, recentment ha començat els treballs per a conformar l’estructura interior de l’estació de Plaça de Maragall.


En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. També s’està actuant a l’àmbit del Macropou de la Sagrera, per a connectar el tram en servei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en servei.


La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.


1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 500978