L’Institut Català del Voluntariat (INCAVOL), del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya, ha organitzat durant aquests dies de Setmana Santa diverses expedicions de voluntaris que realitzaran tasques de neteja a les platges de la localitat corunyesa de Carnota.

Barcelona, 15 d’abril de 2003

El Departament de Benestar i Família, a través de l’INCAVOL, envia durant aquests dies de Setmana Santa 156 voluntaris a Galícia per realitzar tasques de neteja del fuel-oil a les platges de la població corunyesa de Carnota, a la Costa da Morte.

La primera de les tres expedicions que es traslladen a Galícia va sortir de Barcelona el passat divendres 11 d’abril amb 51 voluntaris i tornaran el dia 15 d’abril. La segona sortirà avui a les 16.00 hores, també de Barcelona, amb 54 voluntaris i tornarà el 18 d’abril.

Finalment, la tercera sortirà el dijous 17 d’abril amb 51 voluntaris i tornarà el 21 d’abril. D’altra banda, destacar que des de l’INCAVOL es procura que cada cop més siguin les entitats organitzades les que vagin agafant el protagonisme de la col·laboració amb Galícia, per tal d’establir una continuïtat i acords de col·laboració directes.

Així mateix, es vol establir en aquests viatges uns idearis educatius i ambientals, que facin possible que més enllà de la recollida de “xapapote” l’experiència de la solidaritat prengui altres formes com la recuperació d’espais naturals, la sensibilització ambiental, etc. En aquest sentit també s’estan promovent alguns camps de treball durant l’estiu per mitjà d’entitats.

Més de 2.000 voluntaris catalans

Des de que el Departament de Benestar i Família va assumir, el passat 11 de desembre i d’acord amb la Xunta de Galícia, la coordinació dels voluntaris catalans que volien desplaçar-se a la zona afectada han estat més de 2.000 les persones que han viatjat en diverses expedicions coordinades.

L’actuació d’aquests voluntaris, persones de totes les edats i condicions, ha estat molt positiva i ha contribuït no només a pal·liar les conseqüències de la catàstrofe ecològica, sinó que ha establert també valuosos llaços de solidaritat.