- Sala de premsa
- Notes de premsa
- La Generalitat crea un servei de respir residencial per a persones amb discapacitat intel·lectual greu
query_builder 9 juliol 2003 17:04
event_note Nota de premsa
Barcelona, 9 de juliol de 2003
El projecte “Residència de Respir Castell de Subirats” és un programa residencial de respir/estades curtes específic, on s’ofereix a les famílies de Catalunya que tenen fills amb discapacitat intel·lectual de nivell sever i profund, la possibilitat d’atendre a la persona amb discapacitat intel·lectual durant períodes limitats en el temps amb l’objectiu d’evitar la sobrecàrrega que pugui suposar a la família aquesta tasca.
La “Residència de Respir Castell de Subirats”, situada al terme municipal de Subirats, a la comarca de l’Alt Penedès, disposa de 33 places. És un centre obert els 365 dies de l’any que beneficiarà anualment a més de 250 famílies catalanes.
El Projecte contempla dos programes: el Programa de Respir (60% de les places), i el Programa d’Estades Curtes (40% de les places).
· Pel que fa al nombre de dies d’estada i tret de casos excepcionals, cada família en pot fer ús del servei durant 30 dies cada any en el Programa de Respir, i 90 dies cada any en el Programa d’Estades Curtes.
· Pel que fa a l’estada, s’ofereix la possibilitat de gaudir del servei des de 2 a 30 dies continuats en el Programa de Respir, i de 30 a 90 dies en el Programa d’Estades Curtes.
La “Residència de Respir Castell de Subirats” és un centre gestionat per la APPS-Federació Catala pro-Persones amb Disminució Psíquica, que agrupa a 240 entitats. Des de ja fa 6 anys, l’APPS porta a terme el que s’anomena PROGRAMA DE RESPIR FAMILIAR. Aquest Programa es desenvolupa en tres modalitats: personal de suport (cangurs), estades residencials (en llars-residències i residències) i estades de lleure (organitzades per centres de lleure).
El programa respir
Les famílies que tenen algun membre amb discapacitat necessiten sovint ser ajudades en la seva tasca assistencial. No és una qüestió sense importància: l’atenció continuada a persones discapacitades, tant si es tracta de persones grans com de persones amb discapacitat intel·lectual, pot acabar causant estrès i depressions entre els qui se n’encarreguen. Per això, el Departament de Benestar i Família ha creat programes anomenats “de respir” que milloren la qualitat de vida d’aquestes famílies oferint-les serveis d’ajuda a domicili o estades curtes en centres que acullen temporalment les persones discapacitades perquè els familiars-assistents puguin prendre’s un respir. Més de 500 famílies van participar l’any passat en el programa de respir.