Fins a l’últim moment -avançada la matinada- el propi secretari general de Benestar i Familia, Antoni Segarra, i la secretària per a la Immigració, Adela Ros, han actuat de pont entre la subdelegació del Govern espanyol a Barcelona i el col·lectiu de persones que s’havien tancat a les esglésies, amb l’objectiu de facilitar una sortida negociada al conflicte.
La Generalitat considera que l’actual context polític, en què el govern català explora noves vies de regularització de la immigració a través del nou reglament de la Llei d’Estrangeria, l’opció d’emprendre accions de força com les d’aquesta nit són del tot inoportunes i contraproduents per avançar cap a noves polítiques d’immigració que normalitzin el fet migratori a Catalunya. En aquest sentit, des de la secretaria per a la Immigració s’està dissenyant una proposta d’articulació del reglament de la Llei d’estrangeria, amb la participació d’experts, sindicats i el Col·legi d’Advocats de Barcelona. Aquest document-proposta es presentarà d’aquí a dues setmanes a la Secretaria para el Estado de la Inmigración y la Emigración.
Precisament divendres, en la seva primera reunió oficial, les dues titulars d’immigració dels governs espanyol i català, Consuelo Rumí, i Adela Ros, van acordar millorar la seva coordinació i buscar el consens en matèria d’immigració. Una bona mostra d’això és un dels compromisos obtinguts del govern espanyol per part de la Generalitat de fixar de forma conjunta el contingent anual de treballadors que necessiti Catalunya.