Les circumstàncies actuals de l’immoble que ocupa La Pastoreta, on s’atenen 36 nois i noies compresos entre els 3 i els 18 anys, juntament amb els canvis de tipologia i les problemàtiques dels menors que hi són atesos han aconsellat impulsar la reforma integral de l’edifici tot i no tractar-se d’un centre propi, sinó de titularitat municipal.
Paral·lelament a la intervenció en l’edifici hi ha prevista la revisió del Projecte educatiu del Centre de cara a adaptar-lo a les noves necessitats. En aquest sentit el projecte preveu l’agrupament dels menors en diverses unitats residencials per franges d’edat i en conseqüència l’adaptació de l’estructura de les actuals llars existents.
D’aquí a finals d’any el Departament de Benestar i Família i l’Ajuntament de Reus han previst de signar un conveni de col·laboració en què es reculli la voluntat de les parts per a la rehabilitació del Centre La Pastoreta i on s’explicitin els compromisos a què han arribat.
Els Centres Residencials d’Acció Educativa són establiments propis de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència o pertanyents a entitats d’iniciativa social col·laboradores d’aquella que ofereixen al menor un recurs alternatiu al medi familiar inexistent, deteriorat o amb greus dificultats per cobrir les seves necessitats bàsiques.
Desenvolupen la seva tasca en els següents aspectes:
Atenció integral als menors que hi són ingressats a proposta dels equips tècnics corresponents, per contribuir al seu procés educatiu i de desenvolupament personal Cura de la seva salut física i psíquica, vetllant pel desenvolupament harmoniós de la seva personalitat. Disseny del projecte educatiu individual dels menors a partir del diagnòstic o l’avaluació inicial Coordinació amb els altres serveis i professionals que intervenen en el procés d’atenció i protecció als menors Promoció, en els casos en què sigui possible, del retorn del menor amb la família d’origen o, en cas contrari, l’acolliment en família extensa o aliena.Els CRAE substitueixen temporalment la família en els casos en els que l’Administració, a través de la Direcció general d’Atenció a la Infància i l’Adolescència, ha detectat una situació de desemparament en el menor i s’ha vist obligada a suspendre, temporalment, l’exercici de la pàtria potestat als pares, atorgant la guarda, per temps limitat, al Director del Centre.



