ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

Els Mossos d'Esquadra detenen un home dues vegades en tres dies per sostreure la càrrega de dos camions estacionats a la mateixa àrea de descans de Llinars del Vallès

· L’home va fugir a gran velocitat i va posar en risc la vida dels altres usuaris de la via i la dels policies

. Va sostreure productes de perfumeria d’alta gamma amb un valor al mercat que superava els 500.000 euros

Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra de la Regió Policial Metropolitana Nord van detenir dues vegades, el 10 i el 12 d’octubre, el mateix home de 23 anys, com a presumpte autor d'un delicte de robatori amb força interior de vehicle. A banda, també se'l va detenir per conducció temerària, originar un greu risc per a la circulació, robatori i furt d’ús de vehicle i conduir sense permís per pèrdua de vigència per punts.

La primera detenció es remunta al 10 d’octubre. Pels volts de les 05:00 h, els agents van rebre un avís en que se’ls informava que acabaven de sostreure la càrrega d’un camió que estava estacionat a l’àrea de descans de l’AP-7 a Llinars del Vallès.

Una patrulla va detectar la furgoneta circulant a gran velocitat en la qual haurien carregat els productes que s’acabaven de robar del camió. Els policies van iniciar un seguiment de la furgoneta amb altres dotacions dels Mossos d’Esquadra, de la Policia Local de Montornès i de la Policia Local de Granollers.

La furgoneta va sortir de l’autopista i va fugir cap a les poblacions de Montmeló i Montornès. En aquests municipis, el conductor va posar en risc greu la seguretat dels policies, la del propi conductor i la de la resta dels conductors de la via, ja que conduïa contra direcció, a gran velocitat i realitzant canvis bruscs de sentit. Es dona la circumstància que va arribar a impactar contra una patrulla dels Mossos de trànsit que es trobava a la BP-5002, però va continuar la marxa.

Al cap d’una estona va tornar a l’AP-7 i es va incorporar a la C-33 fins al districte de Nou Barris de Barcelona, va ser allà quan els agents van poder aturar el vehicle i detenir el conductor.

A l’interior de la furgoneta hi havia més de 3.000 colònies que acabava de sostreure d'un camió amb un valor total al mercat de més de 500.000 euros.

Un cop detingut els agents van comprovar que no tenia en vigor el permís de conduir, ja que havia perdut tots els punts.

L’11 d’octubre va passar a disposició judicial al jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Barcelona.

L’endemà dia 12 cap a les 04:00 h, una patrulla va detectar a l’AP-7, al seu pas per Sant Celoni, una furgoneta que circulava a gran velocitat. Van iniciar un seguiment, ja que la furgoneta havia estat sostreta dos dies abans a Terrassa.

El conductor de la furgoneta va fugir a gran velocitat, posant en risc la vida dels altres conductors i va entrar a la C-17. Quan es trobava al terme municipal de Mollet del Vallès va saltar de la furgoneta encara en marxa i va intentar fugir a peu.

Els agents van col·locar un vehicle policial davant de la furgoneta per tal que s’aturés, ja que seguia en moviment sense cap conductor. Al cap de pocs instants, van detenir l’home quan intentava creuar la mitjana per arribar a un vehicle que l’estava esperant en l’altre sentit de la marxa.

Es dona la circumstància que es tracta del mateix conductor que havia estat detingut dos dies abans.

En aquest cas, també havia sostret aquella mateixa nit la càrrega d’un camió de la mateixa àrea de descansa de Llinars del Vallès, més de 250 caixes de material cosmètic.

El 13 d’octubre va passar a disposició judicial al jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Mollet del Vallès.

Aquestes detencions són fruit dels dispositius de vigilància que els Mossos d’Esquadra realitzen en les diferents àrees de descans d’arreu de Catalunya, en els quals hi participen la Unitat Operativa de Mobilitat, les Unitats de Seguretat Ciutadana i les Àrees Regionals de Trànsit.

Oficina de Comunicació

Granollers, 16 d'octubre de 2024

1
Imatges
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia