• Aquesta edició consolida l’interès internacional amb un centenar d’acreditacions provinents de països com Itàlia, França, Regne Unit i especialment Estats Units
• L’‘Upcycling’, la creativitat i el talent han marcat aquesta nova edició de 080 Barcelona Fashion, que ha reunit més de 17.500 persones, acreditant-se un total de 552 periodistes i influencers
La setmana de la moda catalana finalitza la 34a edició reafirmant el compromís amb la sostenibilitat i impulsant la internacionalització, incrementant les xifres d’èxit assolides el passat mes d’abril, durant la seva 33a edició. Amb més de 17.500 persones acreditades entre premsa, gràfics, influencers, visitants, tècnics, models i altres equips, la 080 Barcelona Fashion es consolida com un dels aparadors d’interès del panorama internacional.
Un total de 552 periodistes i creadors de continguts, dels qualsun centenar són internacionals, han fet de prescriptors d’una indústria vibrant que representa el 2,4% del PIB català i ocupa més de 70.000 persones. Durant les quatre jornades de la 34a edició, ha destacat la presència internacional de persones provinents de països com Itàlia, França, Regne Unit i especialment dels Estats Units.En el terreny digital, s’ha potenciat les visualitzacions a Instagram i YouTube en streaming, amb la creació de continguts estàtics i de vídeo, amb una cobertura de l’esdeveniment global, des de les desfilades fins al backstage.
Entre les novetats d’aquesta edició, ha destacat el suport i difusió de la moda sostenible, responsable i de proximitat, que té un paper important per la plataforma catalana, que ha incorporat per tercera vegada la iniciativa ‘080 Reborn’ a la passarel·la. Una proposta elaborada amb roba 100% recuperada de centres de classificació de residus tèxtils i botigues de segona mà que jugant amb la superposició, vol visibilitzar i fomentar les possibilitats de reutilització i reciclatge en el sector de la moda. Organitzada amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC) i Girbau LAB, la 080 Reborn d’enguany s’ha basat en una col·lecció creada i inspirada en quatre moviments contraculturals: la revolució francesa, seguida per la revolució cultural xinesa dels anys 70, passant pel moviment punk anglès i el moviment de la banda de trash punk sudafricana, TCIYF, formada per membres de la Societat de Skaters de Soweto.
Desfilades última jornada
En aquesta última jornada ha desfilat: ZOE OMS, ALVAR MERINO, GAU, REVELIGION, HABEY CLUB, PAOLO LEDUC i 080 REBORN. Coneix els detalls de les propostes presentades:
ZOE OMS
Zoe Oms, ha exposat “Ribbons & Ruffles” la seva nova col·lecció, la qual busca reclamar els cànons de bellesa que, històricament, s'han imposat a les dones, reinterpretant-los amb l'objectiu de trencar amb la perspectiva masculina. Les peces, totes de color blanc, es presenten amb un toc de romanticisme fosc i una nostàlgia delicada.
ALVAR MERINO
Continuem amb una marca que és la seva primera vegada a la passarel·la de 080 Barcelona Fashion. La marca és impulsada per David Merino, amb les seves peces, desafia normes i utilitza el disseny com a mitjà de canvi i expressió personal. La col·lecció “Cicatrius” reflecteix la relació que existeix entre el ser i la seva cobertura externa. Amb tons i textures, el dissenyador pretén evocar la seva elasticitat i vulnerabilitat.
GAU
Nascut a l'Uruguai i establert a Valencià, Sergi Gau, ha presentat en aquesta nova edició de 080 Barcelona Fashion, la col·lecció "Néctar", un homenatge a la naturalesa i l'artesania, on cada peça reflecteix la complexitat de la vida, presentant formes geomètriques i volums que evoquen la perfecció i la simetria de les estructures. Per altra banda, la influència de les estructures gregues es fa present a la col·lecció a través dels detalls dels draps mullats i les escultures vetllades de marbre. Tota una exploració de la bellesa en totes les seves formes, convidant a celebrar la diversitat i la complexitat del món natural.
REVELIGION
Passen els anys i, actualment, es pot dir que la firma ha desfilat a les passarel·les més reconegudes en l'àmbit nacional. La firma de Reveligion torna amb una nova col·lecció, "The Bloom", una celebració entre l'esperança i la foscor a través d'una narrativa visual, utilitzant teles de tul, contrastades amb accents negres que conviden a reflexionar sobre la llum en moments foscos de la nostra vida. A més, en aquesta col·lecció s’ha col·laborat amb la dissenyadora Esther Amo, qui ha afegit una dimensió addicional, aportant joies que brillen pels seus tocs florals. Cada peça i joia de Reveligion explica una història única d'esperança i màgia, i ens anima a abraçar la llum interior, mostrant que la bellesa pot sorgir fins i tot en temps difícils.
HABEY CLUB
Una altra desfilada que no pot faltar en aquesta plataforma és la firma fundada a Madrid per David Salvador i Javier Zunzunegui, Habey Club. Una marca que s’assenta a l’slow fashion, posant com a valors principals de la marca; l'artesania, la sostenibilitat i la producció responsable. Una part clau de la marca són les col·leccions complementàries d’accessoris, que ajuden a definir l’estètica de Habey Club.
“Obsessed” és una col·lecció que explora l'obsessió per la feina i com aquesta afecta altres aspectes de la vida, minimitzant-los o fent-los desaparèixer. La col·lecció, primavera/estiu 2025, reflecteix aquesta obsessió a través de dissenys com camises ajustades amb arrugues i peces que simulen males postures. Els colors varien entre tons vius i neutres, simbolitzant els alts i baixos del dia a dia, a més d'explicar una història sobre la rutina i la fatiga inconscient.
PAOLO LEDUC
La penúltima desfilada del llistat de dissenyadors, dissenyadores i marques a la passarel·la ha estat, Paolo Leduc, firma impulsada per Paolo, qui sempre ha creat dins del seu propi marc, alimentant la seva creativitat amb tot allò relacionat amb l'art: teatre, cinema i natura.
Inspirada a les arrels del dissenyador, la col·lecció "Sons of Tailoring", reflecteix l'essència barroca dels seus orígens espanyols i l'enfocament clàssic i artesanal de les seves influències franceses. La proposta es caracteritza per la distorsió de formes clàssiques, la desconstrucció de peces de roba i l'ús d'impressió digital amb trompe-l'oeil, manipulant teixits per reinterpretar siluetes.
080 REBORN
Aquesta 34 edició de 080 Barcelona Fashion ha finalitzat amb el retorn de “080 Reborn”. Fermín + Gilles han estat els estilistes responsables l’elaboració dels 31 looks que han desfilat, creats 100% amb elements de segona mà, incloent innovacions com ara perruques recuperades. Les peces de la passarel·la s’han obtingut de diferents maneres, per una banda a les plantes de reciclatge de roba i, de l’altra, també s’han buscat en botigues de segona mà, mercats de carrer com els encants de Barcelona o altres de Paris. Tota una recerca detallada que ha portat mesos.
Amb el lema “Fes que la moda duri” (make fashion last), la 080 Reborn de 2024 ha projectat una aposta compromesa per la reutilització, per allargar la vida útil dels tèxtils en bon estat i per la reducció dels impactes associats a la producció i ús de la roba.
Patrocinadors i col·laboradors de la 34a edició de 080 Barcelona Fashion
En aquesta edició, l'esdeveniment compta amb el suport de tres patrocinadors i vuit col·laboradors. Els patrocinadors són: MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Wella (perruqueria oficial) i Moxy Barcelona (hotel oficial). Referent als col·laboradors, les marques que participen en aquesta edició són: Thuya Professional Line (manicura oficial), Rowenta (planxat i higienització oficial), La Roca Village (destí de moda oficial i experiència), Cointreau (licor oficial), Chivite (vi oficial), Girbau Lab (patrocinador de 080 Reborn en servei de bugaderia industrial i tractament tèxtil), l’Agència de Residus de Catalunya (ARC) (patrocinador de 080 Reborn) i Natur All (aigua oficial).
080 Barcelona Fashion: la setmana de la moda catalana
La 080 Barcelona Fashion és una plataforma creativa promoguda per la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d'Empresa i Treball i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM). La seva prioritat és impulsar la transformació del sector de la moda catalana tant a escala nacional com internacional, apostant per la innovació i la creativitat. A més, es presenta com a motor de canvi, promovent valors socials com la sostenibilitat, la circularitat i la diversitat. El seu objectiu és crear un espai per al diàleg i la reflexió, on dissenyadors, dissenyadores i la indústria puguin explorar noves maneres d'expressar-se, consumir i interactuar.
*Totes les imatges de les desfilades de la jornada es podran descarregar a la web 080 Barcelona Fashion i aquí.