• La iniciativa de l’Agencia Catalana de Turisme, que compta amb el suport audiovisual de National Geographic Creative Works, té com a objectiu el turisme sostenible, conscient i regeneratiu

• L’ECOTOUR Challenge visibilitza el desenvolupament de diferents iniciatives ecoturístiques aplicables al territori català


El Departament d’Empresa i Treball, mitjançant l'Agència Catalana de Turisme (ACT), impulsarà l’ecoturisme amb tres projectes al Montsec, la Garrotxa i l’Anoia. La iniciativa s’emmarca dins de la segona edició de l'ECOTOUR Challenge, que busca sensibilitzar la població sobre la necessitat de protegir els espais naturals. En col·laboració amb National Geographic Creative Works, l’ECOTOUR CHALLENGE té com a objectiu impulsar projectes ecoturístics nous per gaudir de la naturalesa sense transformar-la, beneficiant alhora el medi ambient i la comunitat local.

L'ECOTOUR Challenge posa en valor la preservació dels oficis tradicionals, el foment de la cultura immaterial en destinacions naturals protegides i el turisme conscient sobre els impactes socials, ambientals i econòmics que poden tenir les visites dels turistes en l’entorn. Amb aquesta iniciativa, el Govern busca posicionar Catalunya com una destinació que treballa de manera responsable i sostenible promovent les experiències ecoturístiques arreu del territori català.

Desenvolupament de projectes ecoturístics

L’edició d’enguany compta amb tres equips formats per professionals d’àmbits diversos, cadascun d’ells ha treballat una zona específica de Catalunya i una tipologia d'ecoturisme diferent.

·Astroturisme al Montsec. El projecte ofereix una guia enfocada en l’observació dels astres i l'astrofotografia per visitar la Serra del Montsec, una localització que compta amb la certificació Startlight gràcies a la seva escassa contaminació lumínica i les bones condicions meteorològiques.

·Ecoturisme a la Garrotxa. Té com a objectiu impulsar projectes creatius orientats al benestar i a la psicologia positiva incorporant tecnologies digitals com la realitat virtual.

·Turisme slow a l’Anoia. L’equip d’innovació ha desenvolupat un mercat online que ofereix una varietat d’experiències ecoturístiques que permeten viatjar de manera més pausada, conscient i responsable.

Els equips han treballat en el marc del curs d’entrenament intensiu d’innovació, guiat per IMAGINE Creativity Center. Durant aquest procés, han desenvolupat les seves idees amb l’assessorament i la mentorització de professionals experts del sector, que han avaluat la viabilitat dels seus projectes.

National Geographic Creative Works documenta els projectes de l'ECOTOUR Challenge

L’ECOTOUR Challenge compta amb el suport audiovisual de National Geographic Creative Works, que ha documentat quatre experiències ecoturístiques: tres corresponents a les iniciatives d’enguany i una del projecte “Be Origen”, guanyador de la primera edició. El projecte “Be Origen” va desenvolupar una plataforma en línia per comercialitzar experiències i coneixements relacionats amb el món rural amb la voluntat de visibilitzar i digitalitzar l’oferta d’aquest entorn.

Les peces audiovisuals recullen el seguiment de les propostes innovadores dels equips i com aquestes conviuen amb projectes ecoturístics ja presents en el territori. D’aquesta manera, es busca mostrar el punt innovador i diferenciador de cada proposta, així com la seva manera de relacionar-se amb el territori i la natura. El contingut resultant s'ha distribuït a través dels canals de comunicació de National Geographic Creative Works, aconseguint gairebé dues-centes mil visualitzacions.


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat
  2. Youtube: https://www.youtube.com/turismecat


1  

Imatges

Activitat de l'Ecotour challenge.

Activitat de l'Ecotour challenge. 1306789