Educació

Més de 200 alumnes han assistit a la 1ª Trobada d'Alumnes Mediadors de Centres Docents Públics de Secundària de Catalunya

query_builder   3 juny 2004 10:00

event_note Nota de premsa

Més de 200 alumnes han assistit a la 1ª Trobada d'Alumnes Mediadors de Centres Docents Públics de Secundària de Catalunya

La consellera d’Educació, Marta Cid, ha inaugurat aquest matí la 1ª Trobada d’Alumnes Mediadors de Centres Docents Públics de Secundària de Catalunya, que s’ha celebrat en el Complex Educatiu de Tarragona.

La trobada estava oberta als 50 instituts que fins ara han portat endavant el Programa de Mediació Escolar. L’èxit d’aquesta primera Trobada d’Alumnes Mediadors ha estat molt positiu, en tant que hi han participat un total de 205 alumnes dels 437 que s’han format i estan treballant en aquest programa. En representació dels 841 professors i personal d’Administració i Serveis que han posat en marxa aquest programa, avui hi han assistit al voltant de 100 director/es i/o professors/es i formadors. A més, hem de destacar que 47 pares i mares dels 50 instituts participants també s’han format dins el Programa de Mediació Escolar.

La consellera d’Educació, Marta Cid, ha destacat el gran èxit i acollida que ha tingut el Programa de Mediadors Escolars a tots els instituts de secundària de Catalunya, i ha anunciat que a part dels 50 instituts que hi han participat fins ara, per al proper curs 2004-2005 s’han inscrits 45 IES nous. Així, durant el curs vinent, arribarem a tenir quasi 100 instituts de secundària de Catalunya treballant en aquest programa.

El Dr. Francesc Torralba de la Universitat Ramon Llull ha mencionat referents positius en la història de la resolució pacífica de conflictes com han sigut Mahatma Ghandi, Martin Luther King o Nelson Mandela. També ha destacat les qualitats per a ser un bon mediador que entre altres han de ser: el control de l’emotivitat negativa, el bon ús de la paraula i la gran capacitat d’escoltar. El Dr. Torralba ha insistit que la mediació és una bona eina estratègica per resoldre positivament els conflictes, en comptes d’optar per vies com la indiferència envers els altres o la violència, que més aviat els fan créixer.

Finalment, la subdirectora general d’Ordenació Curricular del Departament d’Educació, Pepita Corominas, ha tancat la trobada exposant les conclusions a què s’ha arribat, de les quals cal destacar les següents:

S’ha recollit les propostes dels alumnes valorant la seva il·lusió per ajudar els companys i trobar maneres diferents de resoldre els seus conflictes. A la seva proposta, es demana que el Departament d’Educació els doni eines i recursos per tal que es pugui difondre aquest programa a altres centres, mitjançant els mitjans de comunicació, bàsicament la televisió. És necessari promoure les característiques de la mediació (parlar, escoltar entre els més joves i els més petits) sobretot a través dels programes infantils que sovint s’emeten per televisió. Tal com es fa en campanyes contra el tabac, contra les drogues o contra els accidents de trànsit, caldria fer campanyes per promoure de parlar i escoltar.

En acabar l’acte, s’han distribuït els certificats d’assistència a tots els alumnes de secundària de Catalunya que s’han desplaçat a aquesta primera Trobada.

Barcelona, 3 de juny de 2004