- La tipologia de pantalla que s’instal·larà en aquesta prova pilot ha de permetre reduir l’impacte sonor i de vibracions i minimitzar l’impacte visual d’aquest tipus d’infraestructura
- La previsió és que els treballs s’iniciïn a principis de l’any vinent

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat avui les obres per instal·lar pantalles acústiques de mida molt reduïda a l’entorn de l’estació de Can Ros, de la línia Llobregat-Anoia, al municipi de Sant Vicenç dels Horts. Aquesta actuació té com a objectiu disminuir l’impacte acústic causat pel pas dels trens que arriben i surten de l’estació, en un tram molt proper a una zona d’habitatges.
És la primera vegada que Ferrocarrils instal·larà aquest tipus de pantalles que basen la seva efectivitat en la proximitat de la mateixa a l’emissor sonor, que és el contacte de la roda del tren amb el carril, i en una necessitat de molt menor alçada respecte a una solució tradicional de pantalla acústica. Així, la seva instal·lació, sense un impacte visual elevat, haurà de permetre reduir l’impacte sonor i de vibracions.
Els treballs, que s’han adjudicat a VILOR INFRAESTRUCTURAS, S.L. per un import de 437.000 euros (abans d’IVA), tindran una durada de 18 setmanes i està previst que comencin a principis de l’any vinent.
L’estació de Can Ros ha estat l’escollida per testejar aquesta tipologia de pantalla perquè és un punt idoni tractant-se d’un lloc amb edificis alts i propers a la via. La prova se centrarà en tres grans blocs d’edificis molt propers a la via 1 (direcció Martorell), situats a l’Avinguda del Ferrocarril, un cop passada l’andana de l’estació de Can Ros d’FGC. Concretament, s’instal·laran 166 metres lineals de pantalla al carril exterior de la via 1 i 234 metres lineals al carril interior de la via 2. L’alçada d’aquest tipus de pantalla és d’1 metre respecte al carril.
Ferrocarrils realitza periòdicament estudis d’impacte sonor a diferents trams de les seves línies per valorar les possibles mesures que es poden aplicar per mitigar així els efectes acústics que el pas dels trens pot causar a l’entorn més proper de la seva xarxa.