- El CTTI ha garantit des de la seva creació el funcionament de tots els serveis i infraestructures digitals de la Generalitat de Catalunya i s’ha erigit en l’avantguarda tecnològica de l’administració pública
- El conseller de la Presidència, Albert Dalmau, va presidir ahir al vespre l’acte commemoratiu de l’aniversari a la Sala Oval del MNAC
El Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) està d’enhorabona. L’empresa pública que integra tots els serveis informàtics i de telecomunicacions de la Generalitat de Catalunya celebra enguany el seu 25è aniversari com a peça clau per al funcionament de tots els serveis i infraestructures digitals de l’administració pública. Durant aquest quart de segle, el CTTI ha estat present en tots els departaments i àmbits de la Generalitat amb l’objectiu de garantir un servei excel·lent que resolgui les seves necessitats tecnològiques i informàtiques.
Per commemorar l’efemèride, ahir al vespre es va dur a terme un acte a la Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) presidit pel conseller de la Presidència, Albert Dalmau, i en el qual també hi va assistir el secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital, Albert Tort.
En la seva intervenció, Dalmau va agrair als treballadors i treballadores la seva feina i dedicació al llarg de la història del CTTI, una organització que "sempre ha estat referent" a l'hora de posar la tecnologia al servei de les persones per fer-los la vida més fàcil. Pel conseller, el centre ha de jugar un paper molt important en l'estratègia de renovació i millora dels serveis públics engegada pel Govern de la Generalitat per tal de donar resposta als reptes que afronta avui dia la societat. "Celebrar els 25 anys és un bon moment que convida a reflexions. Hem d'acompanyar aquesta transformació amb mirada digital per facilitar el dia a dia de la gent i reduir la burocràcia", va subratllar, i va afegir que el coneixement i expertesa del CTTI seran molt necessaris al llarg d'aquest procés. "Us necessitem", va reblar.
25 anys al capdavant de la transformació digital
En un entorn amb canvis constants, la trajectòria del CTTI s’ha caracteritzat per l’adaptació als nous reptes i a una evolució tecnològica contínua, convertint-se en l’avantguarda tecnològica de la Generalitat. Per això, durant els darrers anys, el CTTI també té la missió d’acompanyar la Generalitat en la seva transformació digital, és a dir, un canvi en la manera com l’administració pública entén i fa servir la tecnologia per millorar els serveis que presta al conjunt de la societat. Per aconseguir-ho, l’organització ha incorporat el servei de transformació digital i impulsa projectes d’innovació als departaments de la Generalitat de Catalunya per oferir noves solucions amb tecnologies disruptives.
La missió del CTTI va més enllà de l’assessorament; de fet, el gran gruix de la seva activitat se centra en oferir tots els recursos tecnològics, els sistemes d’informació i la connectivitat perquè la Generalitat funcioni en tot moment, els 365 dies de l’any. Així, vetlla pel correcte funcionament de les infraestructures de telecomunicacions repartides pel territori català, les eines tecnològiques dels treballadors i treballadores públics, els canals d’atenció ciutadana com el SOC o el 012, aplicacions i serveis dels àmbits de l’educació, la salut i la justícia o els recursos de telecomunicacions per a la connexió dels cossos d’emergències i seguretat, entre altres.
Més de 200.000 treballadors i treballadores públiques de l’administració catalana utilitzen diàriament els entorns de treball que el CTTI gestiona. A més, amb el Servei d’Atenció a l’Usuari es resolen les consultes i les incidències que puguin tenir. En total, durant el 2023, va registrar més de 700.000 incidències i més de 500.000 peticions.
Alhora, l’organització construeix, desenvolupa i manté més de 2.000 aplicacions que utilitzen els diversos departaments, tant d’ús intern com les que fan possible la relació digital entre l’administració pública i la ciutadania. D’aquestes, 309 estan identificades com a crítiques i, per aquesta raó, es monitoren des del Centre de Control. En aquest espai es controlen de forma ininterrompuda, els 365 dies de l’any, tots els serveis, aplicacions i seus essencials per al funcionament tecnològic de la Generalitat.
Al llarg de la seva història, el CTTI també ha tingut un paper fonamental en desplegar les infraestructures que donen connectivitat a les més de 6.000 seus de la Generalitat de Catalunya. A més, en els darrers anys ha participat en el desplegament de més de 5.000 km de fibra òptica que connecta tot el territori català.
Tots aquests serveis es troben en una evolució constant i, en aquests 25 anys, el CTTI ha treballat sempre amb una perspectiva de millora contínua, en què les persones de l’organització i el seu ecosistema hi tenen un paper cabdal.
1