El Departament d’Ensenyament ha resolt favorablement el 93,6% de les sol·licituds d’accés al règim de concerts educatius dels  centres que han demanat la concertació de l’educació infantil del curs 2004/05.  En concret, han estat 553 centres els que han sol·licitat el concert per alguna de les 911 unitats demanades. D’aquests, 524 centres (94,8%) han vist estimada la seva petició i, en total, s’han concertat 853 unitats, xifra que representa el 93,6% del total abans esmentat. Això vol dir que només s’ha desestimat el concert per a 58 unitats per no complir els requisits o satisfer els criteris establerts a la normativa, cosa que representa un 6,4% del total. Totes aquestes dades han estat fetes públiques avui a través del DOGC.

Així doncs, a partir del curs 2004-05 s’iniciarà la gratuïtat de l’educació infantil prevista a la LOCE, tal com estableix l’article 4 del Reial Decret 827/2003, de 27 de juny, que fixa el calendari d’aplicació de la nova ordenació del sistema educatiu, establerta per l’esmentada Llei orgànica de l’any 2002. El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, com ja és sabut, ha demanat una moratòria de 2 anys en el calendari d’aplicació de la LOCE, però ha assumit el compromís, encara que s’acabés derogant aquesta Llei, de garantir la gratuïtat de P3,  així com d’incrementar les subvencions de P4 fins al 50% (que enguany eren del 30%) i de mantenir la subvenció del 30% al P5.

Els requisits i criteris emprats per a concedir  els nous concerts a l’Educació infantil són els establerts per la normativa vigent: centres educatius degudament autoritzats per impartir els ensenyaments objecte del concert i concerts educatius l’oferta dels quals respon a necessitats d’escolarització del municipi o zona on són ubicats.

El cost que per al Departament suposarà la concertació del P3 serà de 43,9 milions d’euros pel curs 2004-2005. Amb aquesta mesura, el Departament d’Ensenyament posa de manifest el seu compromís de reconèixer la bona tasca educativa de l’escola concertada. És per això que tan sols un 6,4 % de les peticions no han estat estimades.

Barcelona, 13 d’abril de 2004