1. Així ho han expressat en la inauguració de la Jornada sobre la gestió lingüística en la formació dels docents de secundària
  2. La jornada és un marc de reflexió sobre quina formació lingüística necessiten els docents de secundària per exercir la docència de manera eficaç, quines competències han de tenir i quina formació reben en aquest àmbit, per identificar els espais de millora 

La consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, i el conseller de Política Lingüística, F. Xavier Vila, han destacat la importància del paper del professorat com a model lingüístic per a l’alumnat de secundària. Ho han fet en el marc de la jornada La gestió lingüística en la formació dels docents de secundària: necessitats, recursos i estratègies, que s’ha celebrat al Campus Mundet de la Universitat de Barcelona.

La consellera Niubó ha exposat que “per a molts nens i nenes, l’escola o l’institut és l’únic espai de socialització en llengua catalana. En aquest context, doncs, necessitem docents preparats, amb eines, recursos, materials, formació i consciència per gestionar aquestes aules tan diverses i transmetre el coneixement i l’estima per la llengua, per les llengües, independentment de l’entorn socioeconòmic, lingüístic de l’alumnat”.

Per la seva banda, el conseller Vila ha explicat que “hem de procurar tots plegats ser honestos amb l'avaluació de resultats, perquè només si som honestos veurem què funciona i què no funciona. El govern va en aquesta direcció. Les proves de competència oral volen anar en aquesta direcció perquè si no sabem on som, no podrem transformar.” El conseller de Política Lingüística, ha afegit: “Aquesta jornada ha de ser una rampa de llançament perquè puguem anar introduint les modificacions necessàries en el sistema de formació de docents”.

La jornada ha estat un marc de reflexió sobre quina formació lingüística necessiten els docents de secundària per exercir la docència de manera eficaç, quines competències han de tenir i quina formació reben en aquest àmbit, per identificar els espais de millora. Ha aplegat professorat del Màster Universitari de Formació de Professorat en Educació Secundària, centres formadors, així com mentors i estudiants del màster. 

A banda de la consellera d’Educació i FP, que ha inaugurat la jornada, i del conseller de Política Lingüística, que l’ha clos, en l’acte s’han analitzat les estratègies de gestió de les llengües a l’aula i les competències docents en el marc legislatiu actual. Diversos directors de centres catalans han compartit les seves experiències de centre en una taula rodona.