El Departament d’Educació i Formació professional fa públics els nomenaments dels nous directors territorials al Vallès Occidental, Baix Llobregat, Tarragona, Lleida, Barcelonès, Girona, Penedès, Alt Pirineu i Aran, Catalunya Central i Terres de l’Ebre.

Montserrat Capdevila (Vallès Occidental)

Montserrat Capdevila Tatché (Sabadell, 1966) és professora de secundària de català i castellà. Ha exercit en diversos centres de Sabadell, Terrassa i Barcelona. Llicenciada en Filosofia i Lletres per la Universitat Autònoma de Barcelona, també té un postgrau en Correcció en llengua catalana, un postgrau en Govern local i un màster Executive MBA.

Anteriorment va tenir diverses responsabilitats polítiques, com a tinenta d'alcalde de l'Ajuntament de Sabadell (1999-2013) i diputada al Parlament (2006-2015), on va ser portaveu a la comissió d'Educació, entre d'altres. També va ser directora de Nova Governança de l'Ajuntament de Gavà. Ha participat en diferents formacions permanents com a docent i gestora pública.

Rosa Mª Gallardo (Baix Llobregat)

Rosa Mª Gallardo Romero (Barcelona, 1970), és diplomada en Magisteri d’Educació Infantil per la Universitat de Barcelona (1998), llicenciada en Psicopedagogia per la Universitat Ramon Llull (2002) i tècnica especialista en llar d’infants (Acadèmia Núria, 1989). A banda, té un postgrau d’Intervenció Psicopedagògica en nens amb necessitats educatives especials per la Universitat Politècnica de Catalunya.

En l’àmbit laboral, ha exercit com a educadora social en un centre obert, de coordinadora de diferents programes d’infància i adolescència en una empresa prestadora de serveis i psicopedagoga en un institut de secundària. També ha tingut responsabilitats a l’Ajuntament de Viladecans, com a cap del Departament d’Educació (2007-2014), directora de l’Àrea de Serveis Personals, i des de 2015, directora d’Àmbit de Sostenibilitat Social i Serveis a la Ciutadania, on ha liderat projectes comunitaris i educatius. Ha participat en nombrosos congressos i ha rebut diverses formacions.

Montserrat Fortuny (Tarragona)


Montserrat Fortuny Lahoz és llicenciada en Filologia Anglo-germànica per la Universitat Rovira i Virgili (1994) i doctora per la mateixa universitat, amb una tesi sobre la programació didàctica d’aula i la implicació de tota la comunitat educativa en la seva aplicació. També compta amb postgraus en ensenyança del castellà com a llengua estrangera i en gestió i direcció de centres educatius.


Ha exercit com a docent en centres concertats (1994-2007) i inspectora d’educació a Tarragona. També ha estat directora de l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona (2017-2019) i directora de projectes educatius de la Fundació Smart (2013-2016). A l’Ajuntament de Tarragona també ha estat assessora (2015-2017). Des de 2020, també ha estat professora de la Universitat Rovira i Virgili. Ha rebut formacions educatives i cursos, i també ha exercit de formadora de docents i equips directius, participat en ponències, congressos i publicacions diverses.


Rubén Mansilla (Lleida)


Rubén Mansilla Camps (1981) és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya, tècnic en electromecànica de vehicles i tècnic superior en automoció. Ha obtingut títols de Màster en prevenció de riscos laborals, en formació de professorat d’ESO, batxillerat, FP i ensenyament d’idiomes (en l’especialitat d’orientació educativa) i un postgrau en lideratge i direcció de centres educatius.


En l’àmbit educatiu, ha exercit a l’Institut Caparrella com a coordinador de Xarxes FP, cap del Departament de Transports i Manteniment de Vehicles i coordinador de qualitat. També ha impartit formació ocupacional, d’assistent universitari i de preparador per a oposicions.

Sonia Fernández (Barcelonès)

Sonia Fernández Cuenca (L'Hospitalet de Llobregat, 1976) és inspectora d'educació. Ha exercit als municipis de Cornellà de Llobregat (2009-2015), Esplugues de Llobregat (2015-2021) i el Prat de Llobregat (2021-2024). Anteriorment va ser mestra d'educació primària i especialista en Educació Física (2000-2009), formant part de l'equip directiu de la seva escola, de màxima complexitat, des de 2004. El 2024 va ser nomenada directora de l'Àrea de l'Alta Inspecció d'Educació a Catalunya. Ha participat en diverses formacions, com a assistent, coordinadora i formadora.

Com a inspectora, ha assumit funcions com l'avaluació de la funció directiva, de docents o de programes educatius, la supervisió de centres, el disseny de Plans de Formació de Zona o la presidència de les Comissions de garantia d'admissió de l'alumnat, de participació i assistència a les Taules Locals de Planificació.

Miquel Marcé (Girona)

Miquel Marcé Castillo (Camprodon, 1979) és inspector d’educació. És llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona (2002) i llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat de Girona (2009). El 2017 obté un Postgrau en Direcció estratègica de centres docents per a la innovació i l'èxit educatiu.

Pel que fa a la seva trajectòria professional, des de 2023 i fins l’actualitat ha estat inspector d’educació. Prèviament, ha exercit com a professor d’educació secundària, cap d’estudis i director de l’Institut Escola Mestre Andreu de Sant Joan de les Abadesses. També ha estat professor col·laborador de català per a nouvinguts (2006-2010) per al Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL).

Belén Alcón (Penedès)

M. Belén Alcón Vidal (El Vendrell, 1962) és professora i catedràtica d’ensenyament secundari, i llicenciada en Geografia i Història (1986). Ha estat cap d’estudis, secretària, cap de departament i directora de l’Institut Baix Penedès d’El Vendrell des de 1991 i fins l’actualitat. També ha exercit a l’Institut Mediterrània d’El Vendrell i l’Institut Jaume Callís de Vic.

A part de la tasca docent i directiva, Alcón també ha estat Professora tutora d’alumnes en pràctiques del Curs d’Aptitud Pedagògica per l’ICE de la Universitat Rovira i Virgili en diversos cursos; i Professora tutora d’alumnes en pràctiques del Màster en Formació del Professorat de Secundària també per la Universitat Rovira i Virgili i per la Universitat Internacional de València.

Sandra Martínez (Alt Pirineu i Aran)

Sandra Martínez Pujantell (La Seu d’Urgell, 1976) és llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona (1999) i té el Grau d’Educació Primària per la Universitat Internacional de La Rioja (2014).

Com a docent de secundària, ha exercit en diferents centres educatius: Institut Manuel Cabanyes (Vilanova i la Geltrú), Institut Ribera Baixa (El Prat de Llobregat), Institut Pere Borrell (Puigcerdà). Des de 2005 i fins l’actualitat, ha estat psicopedagoga a l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic de La Seu d’Urgell, i professora col·laboradora a la facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra.

Saray Gómez (Catalunya Central)

Saray Gómez Ortiz (Terrassa, 1982) és coordinadora dels serveis educatius als Serveis Territorials de la Catalunya Central. Gómez és mestra en educació especial i llicenciada en Psicopedagogia. Entre els anys 2020 i 2024 ha estat directora del centre de formació de persones adultes Carme Karr del Centre Penitenciari Lledoners. En aquest mateix centre d’adults ha exercit tasques docents (2011-2018).

Saray Gómez ha estat coordinadora d’inclusió, educació al llarg de la vida i coeducació a la Catalunya Central (2018-2020).

Ha exercit com a formadora de docent ens diferents àmbits: avaluació, inclusió, personalització i currículum; oposicions docents; icurrículum de la formació instrumental de persones adultes. El 2022 va participar com experta en l’elaboració del currículum de la formació instrumental de persones adultes.

Mario González (Terres de l’Ebre)

Mario González Jorge (Cáceres, 1970) és inspector d’educació. És diplomat en Professorat d’EGB per la Universitat de Barcelona (1991) i llicenciat en Psicopedagogia per la Universitat Oberta de Catalunya (2007).

Pel que fa a la seva trajectòria professional, González ha estat mestre tutor i especialista en Centres d’Atenció Educativa Preferent (CAEP), i en altres Centres d’Especial Dificultat a les Terres de l’Ebre, de 1992 a 2013. Ha exercit càrrecs de coordinació docent el CAEP Remolins de Tortosa, així com professor universitari associat al Departament de Pedagogia de la URV Universitat Rovira i Virgili. Actualment, és inspector d’Educació en cap adjunt dels Serveis Territorials d’Educació i Formació Professional a les Terres de l’Ebre.


12 de novembre de 2024