Cultura

Un total de 29 projeccions de 17 films catalans al Marché du Film de Cannes entre el 12 i el 22 de maig

Catalan Films & Tv assisteix al MIF com a paraigües de 17 companyies

query_builder   11 maig 2004 11:00

event_note Nota de premsa

Un total de 29 projeccions de 17 films catalans al Marché du Film de Cannes entre el 12 i el 22 de maig

Catalan Films & Tv assisteix al MIF com a paraigües de 17 companyies

Catalan Films & TV assisteix al Marché du Film de Cannes, mercat de cinema paral•lel al Festival de Cannes del pròxim 12 al 22 de maig, amb un total de 17 companyies catalanes i un stand de 225m2 a l’àrea anomenada Riviera.

Catalan Films & TV compartirà l’stand amb les institucions ICEX, FAPAE i ICAA per agrupar tots els esforços institucionals i donar el millor servei per atraure l’atenció dels compradors i festivals.

En aquesta edició del Marché du Film de Cannes les companyies assistents són: ABS Production, Barcelona Plató, Canónigo Films, DeAplaneta, El Silencio Producciones Cinematogràficas, Fresdeval Films, Imaginables, La Productora, MediaPro, Messidor, Milana Bonita, Oberon Cinematográfica, Produccions Kilimanjaro, Rodar y Rodar Cine y Televisión, Rodríguez-Hachimaru, Terrassa Ciutat Audiovisual, i Zip Films.

D’altres empreses catalanes que seran presents a Cannes són: Art Mood, Arcadia-Infinity Films, Kick, Lauren Films, Manga Films i SAV.

El llargmetratge documental “Salvador Allende” de Patricio Guzmán, participat per l’empresa Mediapro, ha estat seleccionat a la Secció Oficial fora de Competició del Festival de Cannes. L’estrena tindrà lloc el dia 13 de maig a les 19:00 a la Salle Buñuel.

D’altra banda en el mercat es podran veure els films “Romasanta”, “Pinocchio P3K” i “The Machinist” de Filmax International, “Slam” i “Comandante” de la productora Mediapro, “L’aniversari” d’Infinity Films, “Ouija” de la productora Eleven Dreams, “Las voces de la noche” de DeAplaneta, “Tanger” de World Entertainment, “Nicotina” d’Oberon Cinematogràfica, “Joves” de Zip Films, “Excuses” de la productora Arriska Films, “Crepúsculo Rojo” de Mallerich Films, “Febrer” de La Productora, “Perfecte amor equivocat” de Fenix PC i “Kick”, curtmetratge de la productora Kick.

El Marché du Film és un dels mercats més rellevants pel què fa a vendes internacionals. A més, enguany té com a novetat l’organització del Short Corner, un punt de trobada per dinamitzar la distribució de curtmetratges i el Producers Network, unes jornades de treball entre productors i diferents organitzacions, empreses i festivals pensades per facilitar els contactes internacionals i les vies financeres pels projectes cinematogràfics.

Altres fites aconseguides per la organització del Marché du Film i les empreses i institucions assistents son l’increment d’un 10 % respecte l’any 2003 de les inscripcions, un increment de 300 compradors i una expectativa 8500 participants (dades del Marché du Film).

L’increment de l’assistència de productores catalanes als mercats internacionals tant de cinema com de televisió, és l’evidència del dinamisme de la indústria audiovisual del nostre país.

Barcelona, 11 de maig de 2004