1. El 100% dels beneficis de Loteries de Catalunya del 2023 serviran per construir nous centres Barnahus, destinats a la detecció precoç, l’atenció i la recuperació dels infants i adolescents, víctimes d’abusos sexuals
  2. Comença la nova campanya de la Grossa de Cap d’Any, que dona protagonisme a persones i col·lectius beneficiats amb el Fons de Loteries per a la Prosperitat i la Cohesió Social.

Avui comença la campanya de La Grossa de Cap d’Any, que pivota al voltant del lema “Toca que Toca”, perquè “et poden tocar a tu” 200.000 € per bitllet de 10 € i perquè “ja ens han tocat a tots” els 300 milions que Loteries de Catalunya ha destinat a accions socials al llarg dels seus 35 anys d’existència.

De fet, aquest any destinarà els seus beneficis, que el 2023 van pujar fins a 4,2 milions d’euros, a la construcció de nous centres Barnahus, un servei d'atenció integral als infants i adolescents que han patit abusos sexuals, liderat pel Departament de Drets Socials i Inclusió, en col·laboració amb Salut, Educació i Formació Professional, Justícia i Qualitat Democràtica, Interior i Seguretat Pública i Igualtat i Feminisme.

Són centres similars a una llar, que creen un entorn segur i de confiança per als infants i les seves famílies, i faciliten la intervenció coordinada de professionals del camp social, psicològic, mèdic i judicial. D’aquesta manera, s’evita que les víctimes hagin de recórrer a múltiples instàncies judicials, sanitàries o socials, i es garanteix el seu benestar.

Arran dels bons resultats del projecte pilot, que es va posar en marxa a Tarragona, el model s’ha expandit per tot el territori català, amb 14 serveis actius, alguns dels quals en espais provisionals fins que se’n construeixin els equipaments definitius.


El doble benefici de Loteries de Catalunya

L’espot de la Grossa de Cap d’Any 2024 torna a incidir en el tret diferencial i més valorat de Loteries: el doble benefici. Sota el lema “Toca que Toca”, es posa l’èmfasi en la il·lusió de poder guanyar un premi de 200.000 € per bitllet de 10 € i la satisfacció de saber que a tots ja ens han tocat 300 milions. Perquè, quan es compra un bitllet de La Grossa s’està contribuint a ajudar a les persones necessitades a través d’accions socials.

La pel·lícula s’ha rodat a la residència, centre de dia i casal de gent gran Rubí (Vallès Occidental) i els protagonistes són persones treballadores i persones usuàries del centre. A més, compta amb la participació del grup de música inclusiu “Árboles Amarillos”. Tota la campanya va acompanyada d’un jingle vibrant, alegre i enèrgic que, a ritme de rumba catalana, es fa recordar des del primer moment que s’escolta.

{"name":"2024/11/12/16/53/fc15ce3b-20fc-4a9d-a2c4-1fdbcef1f222.mp4","author":"Loteries","type":"1","location":"0","alt":"Vídeo sobre el rodatge de l'spot de la grossa de Cap d'Any","aspect":"","amplada":"","alcada":"","weight":17054276}