- Són els graus superiors de Gràfica Publicitària i Gràfica Audiovisual
- Pertanyen a la família professional artística de comunicació gràfica i audiovisual
El Govern ha aprovat avui els currículums de dos cicles formatius d’arts plàstiques i disseny, de la família professional artística de comunicació gràfica i audiovisual: els graus superiors de Gràfica Publicitària i Gràfica Audiovisual.
El Departament d’Educació i Formació Professional vol adequar tots els currículums d’arts plàstiques i disseny per ajustar-se a les necessitats de les empreses, en paral·lel a l’actualització dels continguts per oferir una formació de qualitat. La publicació d’aquests currículums és justament l’inici d’aquest procés: es vol donar resposta a les necessitats del sector a Catalunya i explorar la seva possibilitat d’adequació a les necessitats específiques de l’àmbit socioeconòmic dels centres.
Grau Superior de Gràfica Publicitària
Les competències professionals del tècnic o tècnica superior en Gràfica Publicitària comprenen la realització de projectes gràfics publicitaris i l’eficiència en la comunicació d’idees i missatges publicitaris mitjançant recursos gràfics. També inclouen dotar els productes gràfics publicitaris dels elements persuasius, informatius o identificatius adequats, i la planificació i elaboració de projectes de gràfica publicitària en totes les seves fases.
Els professionals d’aquest àmbit poden exercir en empreses dedicades a la comunicació publicitària, agències i estudis de disseny, o en l’àmbit públic.
La distribució horària curricular d’aquest cicle formatiu de grau mitjà és de 2.000 hores de durada, repartides en dos cursos acadèmics. S’imparteix actualment en catorze centres.
Grau superior de Gràfica Audiovisual
Les competències professionals del tècnic o tècnica superior en Gràfica Audiovisual inclouen l’eficiència en la comunicació d’idees i missatges mitjançant el llenguatge audiovisual i la planificació i acompliment de projectes de gràfica audiovisual. De forma anàloga al cicle anterior, també comprenen dotar els productes audiovisuals dels elements persuasius, informatius o identificatius adequats, i la planificació i elaboració de projectes de gràfica audiovisual en totes les seves fases, incloent-hi la postproducció.
Els professionals d’aquest àmbit poden exercir en empreses del sector comunicacional (productores, agències de publicitat, editorials i estudis de disseny), com a professionals independents o en l’àmbit públic.
La distribució horària curricular d’aquest cicle formatiu de grau superior és de 2.000 hores de durada, repartides en dos cursos acadèmics. S’imparteix actualment en cinc centres.