- El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, ha inaugurat avui la nova seu d’aquest centre permanent d’educació, formació i recerca en consum
- El Govern ha destinat prop de 2 milions d’euros a les noves instal·lacions situades al passeig de la Zona Franca de Barcelona
El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, ha inaugurat aquest matí la nova seu de l’Escola del Consum de Catalunya (ECC), un centre permanent d’educació, formació i recerca de l’Agència Catalana del Consum que inicia una nova etapa posant el focus especialment en l’àmbit de la innovació, la recerca i la transferència de coneixement.
El Govern ha destinat prop de 2 milions d’euros a les noves instal·lacions d’aquest centre permanent d’educació en consum, mitjançant el qual garanteix l’educació, la formació i la innovació i recerca en aquest àmbit.
La nova seu de l’ECC, situada al passeig de la Zona Franca de Barcelona, que compta amb 800 m2 i capacitat per a més de 200 persones, permetrà, juntament amb els tallers que es fan arreu del territori, realitzar un miler de sessions i donar servei a més de 20.000 alumnes aquest curs escolar.
Pel que fa a l’àmbit de la formació a professionals del món del consum, consumidors i empreses, el proper any es realitzaran un total de 450 hores de sessions formatives en les quals es preveu la participació de 1.200 persones.
En la seva intervenció, Sàmper ha destacat quel’Escola “ha de ser la institució estratègica per a construir unes relacions econòmiques més justes i equilibrades, pròpies d’un país madur i que avança”.
L’acte també ha comptat amb la presència del secretari d’Empresa i Competitivitat, Jaume Baró, i la participació del director de l’Agència Catalana del Consum, Isidor Garcia, i de la restauradora i propietària del restaurant Semproniana, Ada Parellada, que ha impartit la conferència “El cistell que canvia el món”.
En la inauguració, el director de l’Agència ha posat en valor la singularitat del model pedagògic de l’Escola, “un model innovador des dels seus inicis, dut a terme per un equip educatiu professionalitzat, que eixampla el seu vessant educatiu a altres col·lectius més enllà dels infants i joves, i planteja la recerca sobre els hàbits del consum a partir de l’experiència en el marc educatiu”.
A més, ha recordat que “durant els darrers 4 anys, tot i no disposar d’una seu estable, l’Escola ha continuat amb la seva activitat en la mesura del possible, amb dificultats però sense aturar-se”.
Més de 20 anys educant i formant en matèria de consum
L’Escola del Consum de Catalunya va iniciar la seva activitat en el curs escolar 2003-2004, amb l’objectiu de donar resposta a una necessitat social: disposar d’una ciutadania activa, crítica i informada, feta de persones consumidores responsables i conscients.
Durant aquests anys, l’Escola ha dut a terme més de 1.300 sessions formatives adreçades a professionals de l’àmbit del consum, consumidors i empreses, i ha donat servei a més de 350.000 alumnes de centres educatius d’arreu de Catalunya.
Al llarg del curs actual, s’oferiran sessions d’educació en consum a centres educatius de les comarques següents: el Barcelonès, el Vallès Occidental, el Baix Llobregat, el Maresme, el Vallès Oriental, el Baix Empordà, el Segrià, el Tarragonès, el Gironès, el Baix Camp, el Bages, l’Alt Camp, l’Anoia, el Baix Ebre, el Berguedà, el Baix Penedès, la Noguera, el Pla d’Urgell, la Garrotxa, Osona, l’Alt Empordà, el Solsonès, l’Urgell, l’Alt Penedès, la Selva, el Priorat, la Cerdanya, la Ribera d’Ebre i el Garraf.