- En aquest temps, la consellera ha visitat 27 centres educatius, on ha mantingut reunions amb els equips directius, i ha recorregut més de 1.500 kilòmetres
- La titular d’Educació i FP ha centrat els objectius al capdavant de la conselleria en la millora educativa i el reforçament d’aprenentatges orientats a garantir l’èxit educatiu de l’alumnat
La consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, ha complert els 100 primers dies al capdavant del Departament. En aquest temps, Niubó ha visitat un total de 27 centres educatius arreu del territori i s’ha reunit amb els equips directius d’aquests centres per conèixer de primera mà la realitat i els projectes educatius de cadascun dels centres.
Amb aquestes visites territorials, un total de 14, la consellera ha pogut copsarel parer dels professionals dels centres educatius. En algun d’aquests desplaçaments, a més, la consellera ha inaugurat un centre, com a l’Institut Escola El Viver de Montcada i Reixach, i ha posat la primera pedra per a la futura construcció de l’EscolaEl Roser del Poal. A banda dels centres, la consellera ha visitat 21 ajuntaments i ha recorregut més de 1.500 kilòmetres.
L’objectiu, la millora educativa
Esther Niubó va prendre possessió del càrrec el passat 12 d’agost amb l’objectiu principal de treballar perla millora educativa i el reforçament d’aprenentatges orientats a garantir l’èxit educatiu de tot l’alumnat. També és objectiu del Departament fer de l’FP un dels eixos prioritaris, i és per això que la conselleria ha modificat el seu nom per tal d’ampliar-ho a Departament d'Educació i Formació Professional.
Al capdavant del Departament, Niubó ha exposat algunes de les iniciatives que es posaran en marxa com són la millora i avançament del procés de preinscripció i matriculació de l’FP; el pla de desburocratització -per tal de descarregar de tasques administratives els docents i equips directius dels centres-, i la creació de postgraus universitaris per a la millora de la formació docent en matemàtiques i comprensió lectora.
La campanya contra l’assetjament escolar és el primer acte davant l’alumnat que la consellera ha dut a terme, concretament a l’Institut Teresa Pàmies de Barcelona, on es va fer públic l’espot de la campanya que vol posar en l’accent en la detecció dels senyals d’alarma davant les situacions d’assetjament tant a docents, alumnat i famílies.
Precisament la proximitat a l’alumnat és una de les prioritats d’Esther Niubó, que un cop al mes, de forma periòdica, acollirà la iniciativa “Entrevista l’Esther” per tal d’obrir el Departament a l’alumnat dels centres. Els alumnes podran entrevistar la conselleraque escoltarà les seves inquietuds i els donarà resposta directament, en tant que destinataris principals del servei públic d’educació.
22 acords de Govern
En el període dels 100 primers dies de la nova legislatura, el Departament ha aprovat 22 acords de Govern en diferents àmbits com ara OCDE, els currículums d’alguns cicles de formació professional, inversió en obres de centres, dotació econòmica per als plans educatius d’entorn o el reforç en l’atenció a l’alumnat amb 300 noves dotacions de professorat per a l’actual curs escolar.
Paral·lelament, Esther Niubó també ha dut a terme activitat parlamentària amb diverses preguntes i interpel·lacions, i amb l’assistència a la Comissió d’Educació on ha retut compte de l’inici del curs 2024-2025 davant dels grups parlamentaris.
I ha complementat aquesta activitat amb un total de 122 reunions amb entitats de tipologia diversa entre les quals, s’hi han trobat ens locals, institucions del tercer sector, agents i organitzacions, per tal de conèixer les diferents visions i actors que conformen l’àmbit educatiu.
20 de novembre de 2024