- Del 25 al 29 de novembre, l’Agència Catalana de Turisme organitza una missió comercial a Mèxic on participen 13 empreses i entitats catalanes
- El client mexicà gasta per sobre de la mitjana del turista estranger i va aportar a Catalunya 174.000 visitants i 308,5 M€ de despesa turística el 2023
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), l’organisme de promoció turística del Departament d’Empresa i Treball, organitza una missió comercial del 25 al 29 de novembre al mercat mexicà. L’objectiu d’aquest roadshow és reforçar el posicionament de la destinació Catalunya a Mèxic, oferir una plataforma de comercialització a les 13 empreses i entitats participants i presentar en aquest mercat l’oferta catalana de turisme prèmium, cultural i MICE (reunions, incentius, convencions i fires).
“Mèxic és el nostre mercat prioritari de Llatinoamèrica per als anys 2024 i 2025. Realitza una alta despesa quan ens visita, els llaços entre Catalunya i Mèxic són molt estrets i la seva capacitat de creixement encara és molt alta, ja que només captem el 17,6% de les arribades de mexicans a tot l’Estat”, ha afirmat Arantxa Calvera, directora de l’Agència Catalana de Turisme. Aquest cúmul de circumstàncies fan que Catalunya tingui una gran oportunitat per atraure visitants del mercat mexicà.
L'esdeveniment facilitarà que les empreses i entitats turístiques catalanes puguin reunir-se i fer negoci amb un total de 135 operadors i agents de viatges entre Ciutat de Mèxic, Monterrey i Guadalajara. En el marc d’aquesta missió, encapçalada per la directora de l’ACT, Arantxa Calvera, també es mantindran reunions de treball amb organismes d’aquest mercat.
Prèviament a les trobades de comercialització, l’ACT organitza una sessió formativa per a tots els participants on diversos experts explicaran les principals característiques i necessitats dels turistes del mercat mexicà per ajudar-los a orientar les seves reunions amb els potencials compradors.
Les empreses i entitats catalanes que participen a l’esdeveniment de la mà de l’Agència Catalana de Turisme són: Warq Tourism, Central de reserves de Montserrat, Evenia Hotels, Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Hotel Claris & SPA 5*GL, Freixenet, Diputació de Barcelona, SEE network, across spain, dmc & leisure travel, The One Barcelona by H10 hotels, Casa Batlló, La Roca Village i Barcelona Art of Travel.
Aquesta acció se suma als esforços fets per promocionar la destinació al mercat llatinoamericà l’any passat amb el workshop Buy Catalunya Mèxic, organitzat també per l’ACT, que va desplaçar 23 operadors mexicans a Catalunya perquè es reunissin amb 34 empreses i entitats del sector turístic català.
El turisme mexicà a Catalunya
Catalunya va rebre 174.000 turistes mexicans el 2023, un 0,9% de les arribades de turisme internacional. La despesa total del mateix any per part dels visitants d’aquesta nacionalitat va ser de 308,5 milions d’euros, un 1,5% del total de la despesa que els visitants estrangers deixen a la destinació. Destaca la seva despesa mitjana diària, de 255,2 euros, per sobre de la mitjana del turista estranger que visita Catalunya. Això el converteix en un perfil amb una alta capacitat de despesa, sobretot en el moment actual de fortalesa del peso mexicà.
El visitant de Mèxic és d’alt interès per a l’estratègia de promoció a mercats internacionals de l’Agència Catalana de Turisme. Es tracta d’un perfil que permet diversificar l’oferta turística de la destinació, ja que viatja interessat per la cultura, l’enogastronomia, les activitats a la natura i les compres, entre altres. A més, el rati de concentració estival d’aquest mercat és del 27%, fet que pot contribuir a la desestacionalització de les arribades de turistes i a una millor distribució al llarg de l’any. El turista mexicà que sol viatjar a l’estranger ho fa en família o en parella.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat| @empresacat |
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat