- La secretària general de la Presidència, Eva Giménez, i la delegada del Govern a Tarragona, Lucía López, han visitat aquest matí les noves dependències que integren en un mateix edifici les oficines d’atenció ciutadana del Departament de Drets Socials, del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, i de la Delegació Territorial del Govern a Tarragona
- Ara comença el desplegament de la segona fase d’aquest projecte, que preveu integrar també l’oficina d’atenció ciutadana dels Serveis Territorials d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació en el mateix espai
La secretària general de la Presidència, Eva Giménez i la delegada del Govern a Tarragona, Lucía López, han visitat aquest matí la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Tarragona, que integra en un mateix edifici, al carrer d’Anselm Clavé, 1 (Casa Gasset), les oficines del Departament de Drets Socials (abans a l’avinguda d’Andorra, 9), la de la Delegació Territorial del Govern a Tarragona (abans al carrer Sant Francesc, 3) i la del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica.
“Amb aquest nou equipament, la Generalitat s’apropa a la població amb un objectiu: garantir l'accés als serveis públics de forma senzilla i personalitzada. Es tracta d’una primera fase d’integració que suposa un gran salt qualitatiu per a la ciutadania de Tarragona i les seves comarques.”, ha destacat la secretària general de la Presidència, Eva Giménez.
A la visita també hi ha assistit el secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital, Albert Tort, i la directora general de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, Ester Manzano.
La nova OAC de Tarragona, que va obrir les seves portes el dia 14 de novembre, apropa els serveis públics a més de mig milió d’habitants del Camp de Tarragona. En
aquesta primera fase d’integració, l’oficina ofereix informació i acompanyament sobre tràmits relacionats amb prestacions socials, ajuts a la dependència, ajuts a famílies, estrangeria, energies renovables, urbanisme, o mobilitat, així com l’obtenció de certificats digitals, entre d’altres. Des de que va començar la seva activitat, ja ha atès 1.250 persones.
En aquest sentit, la delegada del Govern a Tarragona, Lucía López, ha posat en relleu que “comencem ara la segona fase d’aquesta integració, i estem treballant per integrar els tràmits d’altres oficines, com la dels Serveis Territorials d’Agricultura. El nostre objectiu és redefinir el model d’atenció ciutadana per fer-lo més eficaç i transformar els serveis de les nostres comarques per a fer-los més accessibles”.
El projecte per a l’obertura d’aquesta nova oficina va començar l’any 2022, i a finals de 2023 i durant el 2024 s’han fet les obres d’adequació de l’espai per tal d’acollir aquestes dependències.
Un equip de 12 persones oferiran atenció i ajuda sobre tràmits i serveis de la Generalitat de dilluns a divendres de 9 a 17 hores.
L’obertura de la nova oficina respon al model d’atenció ciutadana que impulsa el Govern des de la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital, a través de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana. Aquest model acosta l’Administració a les persones, fent accessibles els serveis públics de manera senzilla i personalitzada. D’aquesta manera, les OAC compleixen l’objectiu de fer extensiva l’atenció presencial arreu del territori i, a la vegada, garanteixen l’accessibilitat dels serveis digitals a aquelles persones que poden trobar-se amb dificultats en l'ús de tecnologies digitals.
La Generalitat de Catalunya té 4 oficines plenament integrades en funcionament repartides arreu del territori: Barcelona, Catalunya Central, Girona i les Terres de l’Ebre. Les oficines de la Cerdanya i Lleida, com en el cas de Tarragona, es troben en procés d’integració.