• Les 13 empreses i entitats catalanes participants han mantingut reunions amb 181 operadors i agents de viatges mexicans, en una acció on s’han superat les expectatives tant pel que fa a la quantitat com a la qualitat d’aquests contactes comercials
• Les presentacions de Catalunya han tingut lloc a Ciutat de Mèxic, Monterrey i Guadalajara
L'Agència Catalana de Turisme (ACT), l’organisme de promoció turística del Departament d’Empresa i Treball, dona per finalitzada la missió comercial a Mèxic amb un balanç positiu. Aquesta acció, realitzada entre el 25 i el 29 de novembre, ha tingut com a objectiu consolidar l'oferta catalana de turisme prèmium, cultural i MICE (reunions, incentius, convencions i fires).
La directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, ha valorat els bons resultats de l’acció assegurant que “ha superat les expectatives i les nostres previsions, tant pel que fa al nombre de reunions com per la qualitat dels contactes establerts que han facilitat que les empreses catalanes assistents hagin iniciat nous negocis”. Calvera ha destacat que “l'èxit de la missió reforça la nostra aposta per Mèxic com a mercat prioritari per als propers anys, no només per la seva capacitat de desestacionalitzar l'arribada de turistes, sinó també per descentralitzar les seves visites —més enllà de Barcelona que ja és molt coneguda—, atrets per la nostra cultura, gastronomia, experiències i oferta comercial.”
Durant la missió organitzada per l’ACT, en col·laboració amb l’OET de Mèxic, 13 empreses i entitats turístiques de Catalunya han mantingut reunions amb 181 operadors i agents de viatge d’aquest emissor. Les trobades s’han distribuït de la manera següent: 79 operadors a Ciutat de Mèxic; 54 professionals mexicans a Monterrey; i 48 agents a Guadalajara. Aquests contactes han permès incentivar la comercialització i explorar noves oportunitats de negoci pel sector turístic català.
Amb aquesta missió, l'Agència Catalana de Turisme reafirma el seu compromís per enfortir la presència de Catalunya al mercat mexicà, que és prioritari per a l'estratègia de promoció internacional. L’any 2023, Catalunya va rebre 174.000 turistes mexicans amb una despesa total de 308,5 milions d'euros que representa un 1,5% de la despesa global dels visitants estrangers a la destinació.
Com a part de les accions de promoció en aquest mercat llatinoamericà, a més d’aquesta missió comercial, cal recordar que l’ACT va organitzar l’any passat el workshop Buy Catalunya Mèxic, amb la presència de 23 operadors mexicans que es van reunir amb 34 empreses turístiques catalanes. “Enguany —recorda Calvera— també hem impulsat recentment les jornades inverses Latam, juntament amb Turespaña i Turisme de Barcelona. En aquest sentit, molts dels operadors han participat en totes aquestes accions i, per tant, tenen un grau alt de coneixement de Catalunya que facilita la comercialització de tota la nostra oferta turística”.
Aquesta estratègia d’aproximació continuarà amb una nova fita el 2025 amb Barcelona com a ciutat convidada a la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara, un esdeveniment que, assegura la directora de l’ACT “reforçarà els nostres vincles fent èmfasi a la cultura i la literatura.”
Les empreses i entitats catalanes que han participat en l'esdeveniment de la mà de l’Agència Catalana de Turisme són: Warq Tourism; Central de reserves de Montserrat; Evenia Hotels; Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Hotel Claris & SPA 5*GL; Freixenet; Diputació de Barcelona; SEE network; Across spain, dmc & leisure travel; The One Barcelona by H10 hotels; Casa Batlló; La Roca Village; i Barcelona Art of Travel.
____
@empresacat | @treballcat | @tic