- La delegada Sílvia Romero destaca la importància de la Banca Mòbil per a un territori com l’Alt Pirineu i Aran, especialment per a persones grans i amb dificultats de mobilitat.
- Peramola és un dels primers municipis que ha acollit la prestació del servei; el seu alcalde ha agraït “el tracte tan humà” que proporciona l’oficina mòbil.
Aquest dilluns s’ha posat en marxa el servei de Banca Mòbil a l’Alt Pirineu i Aran. Es tracta d’una iniciativa que apropa els serveis bancaris bàsics a tots els municipis de Catalunya, i que té com a objectiu garantir la inclusió financera de tota la població. Per això, el projecte es desenvolupa sota el lema "Cap municipi sense serveis bancaris".
Entre els primers municipis que ha visitat el vehicle de l’oficina bancària mòbil a la vegueria hi ha Peramola, a l’Alt Urgell. Fins allà s’ha desplaçat avui la delegada territorial del Govern a l’Alt Pirineu i Aran, Sílvia Romero Galera, que ha pogut comprovar de primera mà la bona acollida del servei entre la població. L’han acompanyat l’alcalde del municipi, Joan Puig Bellido; el director dels Serveis Territorials d'Economia i Finances, Xavier Monné; i el director de Banca d’Institucions de Caixabank a Lleida, Geremi Camí. Caixabank és, de fet, l’entitat que gestiona la Banca Mòbil a l’Alt Pirineu i Aran, tot i que proporciona igualment servei a persones de qualsevol altra entitat bancària.
En les seves declaracions, la delegada del Govern ha posat en valor un servei que reflecteix l’aposta de l’executiu per l’equitat amb el món rural. "Hem de facilitar serveis públics de qualitat a tots els ciutadans i ciutadanes de Catalunya, i és una satisfacció que amb fons públics s’hagi pogut posar en marxa aquest servei", ha dit. En aquest sentit, la delegada ha destacat la importància de la Banca Mòbil per a un territori com l’Alt Pirineu i Aran, especialment per donar resposta a les necessitats de persones grans i amb dificultats de mobilitat. "La Banca Mòbil donarà servei a 42 municipis de l’Alt Pirineu i Aran que no tenien serveis bancaris; això vol dir que unes 13.000 persones de tota la vegueria podran accedir-hi", ha subratllat Romero. El vehicle passarà pels municipis un cop al mes, i s’hi estarà entre 30 minuts i una hora.
Per la seva banda, l’alcalde de Peramola s’ha mostrat "content i agraït" pel fet que el municipi hagi estat un dels que ha donat el tret de sortida al servei de Banca Mòbil a l’Alt Pirineu i Aran. Puig ha valorat el "tracte tan humà" que proporciona l’oficina mòbil, i ha insistit en la importància que els veïns i veïnes "siguin més grans, siguin més joves, puguin venir a l’oficina i parlar directament amb algú quan tenen un problema". Peramola és un dels dos municipis que rebrà la Banca Mòbil a l’Alt Pirineu i Aran que havia tingut una oficina amb anterioritat; així, la població recupera un servei que s’havia perdut en els darrers anys.
Finalment, el director de Banca d’Institucions de Caixabank a Lleida ha destacat el compromís de l’entitat amb la inclusió financera, "des dels nostres inicis, fa més de cent anys". "A Peramola hauria de ser igual d’habitual anar a comprar el pa que anar al banc, però malauradament això no és així", ha dit Camí, que també ha posat en valor l’experiència de Caixabank amb el servei d’oficines mòbils. "A nivell estatal ja el prestem en un miler de localitats, de 17 províncies i 7 comunitats autònomes; per tant, no tenim por d’oferir-lo des del minut zero amb molta qualitat", ha afegit. A més, el director de Banca d’Institucions de Caixabank a Lleida ha recordat que les oficines mòbils han servit per donar suport a les víctimes de la dana a València.
A les oficines mòbils, les persones usuàries podran accedir a tots els serveis que ofereix una oficina bancària: retirar i ingressar diners en efectiu, domiciliar el pagament dels rebuts i els tributs als comptes bancaris, consultar moviments i saldo, i obtenir extractes de comptes bancaris, entre d’altres. A més, el servei proporcionarà una atenció personalitzada en la gestió tant dels comptes com d’altres productes bancaris i financers d’actiu, passiu i d’intermediació.
Al web Bancamobil.gencat.cat es pot consultar quins dies i quines hores hi haurà el servei a cada municipi, quant de temps s’hi estarà i quines prestacions s’ofereixen. El projecte s’impulsa amb la participació activa d’ajuntaments i consells comarcals, que garanteixen una difusió adequada de tota la informació entre la població dels municipis.
Darrera etapa de desplegament de la Banca Mòbil
El servei de Banca Mòbil va començar a operar al mes de setembre a la vegueria Girona, i al novembre a la de Tarragona i el Penedès. Aquest mes de desembre, en què el servei ha arribat a l’Alt Pirineu i Aran i a la resta de vegueries, finalitza el desplegament de la Banca Mòbil arreu de Catalunya. En aquest sentit, el programa de Banca Mòbil del Govern està present a un total de 457 municipis que no tenen sucursal bancària i acosta els serveis financers a més de 290.000 habitants. En total, 13 oficines mòbils prestaran el servei arreu del territori.