1. El Govern autoritza la signatura del conveni, que recull actuacions per valor de 3,5 milions d’euros per millorar la connectivitat entre el servei de metro i Rodalies


El Govern ha autoritzat avui la signatura d’un conveni de col·laboració entre Ifercat, empresa administradora d’infraestructures ferroviàries de competència de la Generalitat, i l’Adif, del Ministeri de Transports i Mobilitat sostenible, que recull l’execució i finançament de les obres necessàries per a la connexió dels vestíbuls de la nova estació del nou accés ferroviari a l’aeroport de Barcelona i de l’estació de la Línia 9 de metro a la terminal T2.

Actualment, la connexió entre les estacions de l’L9 i d’Adif a la T2 s’efectua en superfície. Les obres que està executant l’Adif per a la configuració del nou accés ferroviari a l’aeroport, inclouen una estació de nova construcció a la terminal T1 i una de nova a la T2, soterrada, que substituirà l’existent en superfície.

L’execució de les connexions del vestíbul de la nova estació de la T2 del nou accés ferroviari a l’aeroport de Barcelona, situada a la terminal T2, amb l’estació de la Línia 9 de metro permetrà millorar la funcionalitat d’aquestes infraestructures i promoure la connectivitat i intermodalitat del sistema de transport.

La definició de les actuacions ha estat objecte d’un projecte redactat per l’Adif, fruit de la coordinació amb el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i Ifercat. Segons el Conveni aprovat, l’Adif és l’encarregat d’executar les obres necessàries per a la connexió de l’estació de l’L9 i de l’Adif a la terminal 2 i també n’aportarà la inversió prevista, de 3,5 milions d’euros. Les obres estan en procés de licitació.

Els treballs que s’inclouen en el Conveni abasten, en concret:

A l’estació de l’L9:

  1. Condicionament dels dos nuclis de comunicació entre el nivell d’andanes i el de vestíbul.
  2. Condicionament del nivell de vestíbul.
  3. Execució de tots els treballs d’arquitectura, instal·lacions i sistemes necessaris per a la posada en servei de la connexió.
  4. Instal·lació de barreres tarifàries i màquines expenedores.
  5. Adequació de la senyalització de les zones d’ús públic i altres elements del conjunt de l’estació per adequar-la a la configuració definitiva.


A la futura estació d’Adif:

  1. Condicionament del front de connexió amb el vestíbul de l’estació de la Línia 9 de metro de Barcelona. Execució dels treballs d’arquitectura necessaris.
  2. Senyalització de les zones d’ús públic i altres elements per adequar-la a la configuració definitiva.