1. Empresa i Treball a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda ha impulsat aquesta iniciativa amb l’objectiu de fomentar noves oportunitats de negoci i ampliar el mercat del sector artesanal català
  2. El Programa Crafts2B Connections defensa l’artesania com a proposta de valor per a empreses que busquen ser referents en innovació i sostenibilitat
  3. Empreses com Simon, Roca, Morillas, Tous, LCI, Green Media Lab o PutosModernos, han participat en els diferents workshops i en la jornada final d’aquest projecte que ha reunit a gairebé 100 professionals i que ha inaugurat avui la directora general de Comerç, Marta Angerri

El Departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) ha generat més de 150 contactes de negoci entre professionals de l’artesania i empreses del sector de la moda, el disseny o l’arquitectura amb el programa anual Crafts2B Connections. Ho ha donat a conèixer avui la directora general de Comerç, Marta Angerri, en el marc de la inauguració de la jornada anual del projecte que ha reunit aquest matí al Roca Barcelona Gallery, a gairebé un centenar de professionals del món artesà i d’altres sectors productius de Catalunya.

Crafts2B Connections té per objectiu fomentar noves oportunitats de negoci i ampliar el mercat del sector artesanal català i defensa l’artesania com a proposta de valor per a empreses que busquen ser referents en innovació i sostenibilitat.

El Programa anual ha conclòs avui amb la jornada Crafts2B Day, esdeveniment que ha estat clau per a debatre sobre el potencial de l’artesania com a element diferenciador i innovador dins de projectes empresarials de diversos sectors. Amb aquesta jornada s’ha conclòs un programa anual d’activitats que ha implicat a tot un ampli ventall d’empreses artesanes i d’altres sectors, així com entitats, clústers i experts en àmbits com el branding. Empreses com Simon, Roca, Morillas, Tous, LCI, Green Media Lab o PutosModernos, han participat en els diferents workshops organitzats i en la jornada final d’aquest projecte.

En la seva intervenció, la directora general de Comerç, Marta Angerri, ha ressaltat que “l’ecosistema artesà català està format per més de 9.300 empreses i ocupa al voltant de 11.500 professionals, sent un dels més rics i diversos d’Europa”, i per a “protegir i impulsar aquest ecosistema i aprofitar la seva potencialitat”, cal “una plataforma que fomenti col·laboracions innovadores i estratègiques amb un objectiu comú: incorporar l’artesania com a element clau en la proposta de valor empresarial”. “Amb Crafts2B,doncs, hem demostrat que la col·laboració entre sectors és clau per a afrontar els reptes del futur”, ha destacat Angerri.

Així mateix, la directora Marta Angerri ha assenyalat que tot el programa “ ha potenciat la creació de projectes conjunts que fusionen innovació, qualitat i disseny, elements clau per a l’enfortiment de l’economia catalana”. A més, Angerri també ha ressaltat que el treball conjunt amb ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, “ens ha permès connectar amb empreses de diversos clústers, identificant noves vies de col·laboració i oportunitats de negoci”, i ha afegit que “ha propiciat un punt de connexió entre empreses que permet generar projectes amb un valor compartit”.

Aquest projecte es va iniciar l’any 2023 amb la celebració de la jornada pilot Crafts2B

Celebració de la jornada Crafts2B Day
Celebració de la jornada Craft2B Day
{"name":"2024/12/03/15/19/3d802966-7906-463e-957a-f9941747f58e.jpeg","author":"EMT","type":"0","location":"0","weight":"269307"}

El Programa Crafts2B Connections

El programa ha comptat amb la celebració durant aquest any 2024 de dues sessions de workshops, la primera centrada en el sector de la moda i la segona en els àmbits de la decoració, l’arquitectura i l’interiorisme; i amb la jornada Crafts2B Day.

Crafts2B Day s’ha iniciat amb la ponència Economia i artesania, artesania i economia, binomi de futur,a càrrec de Jordi Aymerich, soci principal a Hamilton Intelligence, que ha posat en valor la importància de l’artesania com a generadora de valor econòmic i cultural. A continuació ha tingut lloc la taula rodona Com es gestiona una col·laboració d’èxit, on Salvi Plaja, director de disseny a Simon;Sergi Latorre, responsable de prescripció i projectes d’Espanya i Portugal a Roca; Aldo Sollazo, director executiu de LaMáquina by Noumena; Rosa Cortiella, artesana especialitzada en pintura, escultura i ceràmica i Alessandro Manetti, vicepresident d’Europa a LCI han explorat com construir aliances sostenibles i efectives entre sectors aparentment distants. Posteriorment, s’ha donat pas a la taula rodona, Creació de valor, diferenciació i disrupció: l’artesania per ser més atractiu, amb la participació de Joan Alvares, soci de PutosModernos; Marc Morillas, conseller delegat de Morillas Brand Consultants; Javier Plazas, analista de tendències especialitzat al sector del luxe; Caterina Roma, artesana ceramista; Ana Recio, country manager de Green Media Lab i Anna Costa, cofundadora d’Oxido.

El Programa ha comptat amb la participació d’empreses de l’àmbit de l’artesania com LaMáquina, Barcelona 3D Ceramics,Corina Roselló, Sullà Studio, Cerabella o Mosaics Martí. Així mateix, el programa ha atret a empresaris i directius de companyies de sectors diversos, sent els més destacats la moda (amb empreses con Tous, Armand Basi, Puig, Boboli o Pdpaola), l’arquitectura (amb participants de COAC, External Reference o L35) o la decoració i l’interiorisme (Roca, Vergés Design, Simon i Faro Barcelona).

1  

Imatges

La directora general de Comerç, Marta Angerri, en la inauguració de la jornada

La directora general de Comerç, Marta Angerri, en la inauguració de la jornada 151599