- Els treballs han permès augmentar la protecció física de les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès, que ja disposaven de tancaments a la gran majoria de trams
- La meitat de les actuacions ha consistit en la instal·lació de noves tanques paral·leles a les vies, i la resta de tancaments s’han situat en passos superiors
![FGC FGC](/govern/docs/2024/12/11/09/49/1782e2ba-9db4-47c2-8b17-cc893bb7de19.jpg)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat aquest desembre els treballs d’instal·lació de noves tanques antivandàliques en una cinquantena de trams de via de les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès. L’actuació, amb un pressupost de 728.000 euros (abans d’IVA), ha tingut l’objectiu de prevenir accions vandàliques en aquests punts i reforçar així la seguretat del trànsit ferroviari de les dues línies.
Les Línies Metropolitanes de Ferrocarrils ja tenien fins ara tancaments laterals a la gran majoria de trams, especialment en zones urbanes i a l’entorn d’estacions. Tot i així, es van identificar una cinquantena de trams concrets i passos superiors on es va considerar necessari reforçar-hi el sistema de protecció. En concret, s’ha actuat en aquells indrets on les tanques no tenien l’alçada adequada o que no disposaven de tancaments de separació, així com en aquells llocs on les tanques ja es trobaven malmeses precisament a causa d’accions vandàliques.
El president de Ferrocarrils, Carles Ruiz Novella, explica que “no ha estat només una actuació de manteniment, sinó que hem anat un pas més enllà: evitar tant com ens sigui possible que es produeixin accions vandàliques a les vies, com ara llançaments d’objectes. Afortunadament, aquest tipus de conductes fins ara ja eren poc habituals a les nostres línies. Però, amb aquesta actuació, ens anticipem i reforcem encara més la seguretat del trànsit ferroviari. I, per tant, protegim el servei de qualsevol incidència, de la mateixa manera que anem revisant i renovant constantment les nostres infraestructures per garantir la qualitat del servei”.
D’aquesta manera, Ferrocarrils ha dut a terme actuacions en una cinquantena de punts del traçat ferroviari, tant a la línia Llobregat-Anoia, en municipis del Baix Llobregat, l’Anoia i el Bages, com a la línia Barcelona-Vallès, tant a la capital catalana com a alguns municipis del Vallès Occidental. La majoria de treballs s’han dut a terme en franja nocturna, per no alterar el servei ferroviari, però en alguns casos s’han pogut fer de dia, ja que no causaven afectació a la circulació.
La meitat de les actuacions ha consistit en la instal·lació de noves tanques paral·leles a les vies, mentre que la resta de nous tancaments s’han instal·lat en passos superiors. En funció de l’entorn de cada ubicació, s’han instal·lat malles electrosoldades o reixats d’entramat d’acer, entre d’altres tipologies de materials, amb una alçada total d’entre 2 i 3 metres. En el cas d’instal·lació sobre murs existents, ampits o baranes, les alçades dels sistemes de tancament han estat les adequades per aconseguir l’esmentada altura.
![FGC FGC](/govern/docs/2024/12/11/09/51/736ad39d-bcfd-4a16-84bc-7e1285ccd658.jpg)
1