Institut Català de les Dones

L'Institut Català de la Dona obté el reconeixement d'Autoregulació en la seva queixa contra IWC

Aquesta Associació també insta l'anunciant a retirar la publicitat

query_builder   26 gener 2004 10:00

event_note Nota de premsa

L'Institut Català de la Dona obté el reconeixement d'Autoregulació en la seva queixa contra IWC

Aquesta Associació també insta l'anunciant a retirar la publicitat

L’Institut Català de la Dona es congratula per la decisió de l’Associació per a l’Autoregulació de la Comunicació Comercial d’estimar com a pertinent la queixa presentada per aquesta institució envers l’empresa Internacional de Relojería, SA (Intersa) i instar a l’empresa a retirar aquesta publicitat.

L’Institut Català de la Dona espera que l’empresa IWC i la seva distribuïdora Intersa retirin els anuncis sexistes i ofensius per a les dones amb què es promocionen.

L’Institut Català de la Dona, com a organisme de la Generalitat de Catalunya que té entre les seves funcions la competència de vetllar pel principi d’igualtat d’oportunitats entre els homes i les dones, va sol·licitar a Intersa, empresa distribuïdora a l’Estat espanyol de la marca IWC, que retirés la seva campanya en premsa.

En aquesta campanya es promocionaven els seus rellotges amb les frases "Este IWC es de titanio duro. Especialmente con las mujeres. Sólo existe para hombres", "Casi tan complicado como una mujer. Pero puntual" i "A prueba de golpes y más atractivo con la edad. Como un hombre".

L’Institut Català de Dona va considerar que aquests missatges eren ofensius i atemptaven contra la dignitat de les dones, i va rebre nombroses queixes de persones, especialment homes.

L’Institut Català de la Dona va trametre la seva queixa a Intersa i a IWC que no van reconèixer el sexisme que transmeten els seus missatges. També va presentar una reclamació davant de l’Associació per a l’Autorregulació de la Comunicació Comercial que és una associació sense ànim de lucre, composta per anunciants, agències, mitjans de comunicació, empreses de serveis a la comunicació comercial, i diverses associacions empresarials. (Per a més informació: http://www.aap.es)

L’Institut Català de la Dona ja va demanar en dues ocasions, ambdues l’any 1999 (estiu i Nadal), la retirada de campanyes publicitàries d’aquest rellotge amb eslògans molt similars. De fet, dels dos eslògans que es va demanar retirar l’any 1999, s’ha tornat a utilitzar enguany: "Este IWC de titanio es duro. Especialmente con las mujeres. Sólo existe para hombres". L’altre eslògan era: "Las mujeres fuman nuestros Cohiba. Pilotan nuestras Harley. Beben nuestros Lagavulin. ¡Que nos dejen por lo menos nuestros IWC!".

Barcelona, 26 de gener de 2004