L’Institut Català de la Dona es congratula per la decisió de l’empresa Bimbo de retirar la campanya publicitària "Madame Brioche".

L’Institut Català de la Dona, com a organisme de la Generalitat de Catalunya que té entre les seves funcions la competència de vetllar pel principi d’igualtat d’oportunitats entre els homes i les dones, va sol·licitar a Bimbo que retirés la seva campanya televisiva.

En aquesta campanya Bimbo promocionava les seves peces de brioxeria,  presentant en escena un forner artesà que descobreix la seva dona comprant productes de la competència. La dona es justifica davant del marit dient: "T’ho puc explicar".

L’Institut Català de Dona va considerar que anunci fomentava una actitud d’intimidació de l’home envers la dona. En concret, la queixa feia referència al fet que es presentava a la dona amb actitud de poca seguretat davant del marit, forner, quan aquest descobreix que ella compra altres productes de brioixeria. L’expressió del marit demanava una explicació al que es presentava com una traïció i la resposta de la dona ("t’ho puc explicar") mostrava la por que li causava la reacció del marit.

En la seva resposta Bimbo afirma que l’empresa mai ha tingut la intenció de fer un anunci que pogués ser ofensiu cap a les dones ja que aquest col·lectiu reprsenta el seu principal comprador, i ha considerat que ja que s’ha apreciat que l’anunci i la campanya publicitària no són adequades procediran d’immediat a retirar-la del mercat.

Barcelona, 7 d’abril de 2004