La Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil informa que a les 03’00 hores s’ha donat per finalitzada la fase d’alerta del Pla d’Emergències per Accident amb Matèries Perilloses en Carretera i Ferrocarril a Catalunya (TRANSCAT), que s’havia activat per l’accident que s’ha produït al vespre d’ahir a l’autopista A-II, quilòmetre 143, a Alfés.
La mateixa empresa propietària del camió bolcat, Oxaquim, d’Alcañiz, es dirigia a Milà (Itàlia). Anava carregat amb 6.000 kg. de potasi (en 240 sacs de plàstic de 25 kg cada un) i 6.000 kg. d’acetosella (en 144 sacs, igualment, de 25 kg. cada un), s’ha fet càrrec de retirar la mercaderia de la calçada amb un altre vehicle. El conductor ha resultat il.lès.
I, pel que fa a l’altre camió implicat, amb contenidors de plàstic buits (amb capacitat de 1.000 litres) pertany a l’empresa Servidrum Iberica, provenia de Mungia (Biscaia) i es dirigia a Cambrils. El conductor ha estat traslladat a l’hospital Arnau de Vilanova amb ferides lleus.
Segons el Servei Català de Trànsit, ja està totalment restablert el trànsit de l’autopista A-II, tot i que, inicialment, s’havia hagut de tallar en ambddós sentits de la marxa entre Lleida i les Borges Blanques i donar pas alternatiu per la N-240.
Cerdanyola del Vallès, 10 de gener de 2003
06’00 hores