La Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil informa que ja està totalment controlat l’incendi forestal que afectava des d’ahir a la tarda la zona de Santa Cristina d’Aro i Sant Feliu de Guíxols. Recordem que l’incendi es va originar al voltant de les 15’48 hores i que des d’aquesta matinada es trobava en fase de control.

Segons el Cos d’Agents Rurals, el perímetre afectat per l’incendi és de 620 hectàrees de zona arbrada i matoll.

A hores d’ara, continuen treballant a la zona 12 vehicles dels Bombers de la Generalitat per tal de supervisar tot el perímetre afectat, i remullar per assegurar-se que no puguin haver-hi revifalles. A primera hora d’aquest matí, s’han pogut enlairar els mitjans aeris (2 helicòpters polivalents i un avió de vigilància i atac) per treballar, també, en l’extinció de l’incendi, ja que de moment no bufa tramuntana.

A més, també treballen a la zona patrulles del Cos d’Agents Rurals, Mossos d’Esquadra, Policia local, protecció civil i serveis sanitaris, entre altres organismes compatents.

A hores, d’ara les persones que ahir es van haver de desallotjar preventivament comencen a retronar a les seves cases. Segons el cos de Mossos d’Esquadra, la carretera GI-682 que es trobava tallada des d’ahir a la tarda, s’ha obert la circulació, exclusivament, als veïns de la zona.

Recordem que la gran dificultat que va comportar l’incendi forestal fou el fort vent que bufava a la zona i el conseqüent impediment de treball dels mitjans aeris. Tot i així, els equips d’extinció van poder accedir satisfactòriament a través de pistes forestals al llarg del perímetre afectat pel foc i controlar-lo.

La Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil vol agrair la col·laborar dels veïns desallotjats, que amb la seva actitud van facilitar les tasques dels equips d’extinció.

Cerdanyola del Vallès, 1 de febrer de 2003

9’00 hores