- Enguany, Catalunya reforçarà el seu reconeixement internacional com a Regió Mundial de la Gastronomia
- Més de 600 empreses i entitats han participat en els darrers anys en fires de promoció turística de la mà de l’Agència Catalana de Turisme
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Treball té previst participar en una quarantena de fires internacionals en el transcurs del 2025. El reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia serà una de les iniciatives principals amb què l’ACT buscarà captar un turisme més diversificat, descentralitzat i desestacionalitzat.
Segons la directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, “les fires són un element essencial per promocionar Catalunya en els diferents mercats. El nostre objectiu va més enllà de l’assistència, volem aprofitar aquests esdeveniments per reforçar la imatge del nostre territori i projectar la nostra oferta a escala internacional.” Calvera afegeix que “tot i que la pandèmia va demostrar que el món continuava a través de l’online, la sortida de la crisi sanitària va constatar que les fires continuen sent un element clau per fer negoci.”
El calendari firal d’aquest 2025 inclou l’assistència a esdeveniments de negocis, com l’IMEX de Frankfurt o la WTM de Londres. A més d’aquestes, també s’inclouen salons per a segments estratègics com la ITB de Berlín i la ILTM d’Àsia Pacífic. En l'àmbit estatal, Catalunya estarà present en certàmens com FITUR a Madrid i el saló B-Travel a Barcelona. En aquest sentit, Calvera fa èmfasi en el reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia durant les fires, “explicarem Catalunya a través de la gastronomia, volem que les persones coneguin de manera directa i única els nostres productes gastronòmics.”
A més del posicionament gastronòmic, també es projectaran altres iniciatives turístiques de rellevància com el Mil·lenari de Montserrat o l’Any Miró, que commemora la trajectòria de l'artista català. Paral·lelament, es continuarà promovent el Circuit de Catalunya per consolidar-lo com un dels principals atractius per al turisme esportiu.
Mitjançant la presència en fires, l’ACT ofereix a empreses i entitats turístiques catalanes la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior de Catalunya. Els últims sis anys, més de 600 empreses han participat de la mà de l’ACT per posicionar la seva oferta turística.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat
Youtube: https://www.youtube.com/turismecat