L’extranet de les administracions catalanes (EACAT) és una plataforma de serveis orientada a facilitar els mecanismes de comunicació entre l’Administració local i la Generalitat de Catalunya que aprofita les capacitats que proporcionen les noves tecnologies. El portal electrònic eacat.net, que impulsa el Departament de Governació i Relacions Institucionals, permetrà aconseguir més eficiència en l’execució de tràmits i serveis administratius per Internet.
L’EACAT està adreçat a consells comarcals i ajuntaments i ofereix tot un seguit de serveis en línia que permeten agilitar els tràmits entre les administracions, eliminar paper, facilitar el seguiment de les tramitacions i disposar d’un registre virtual. L’EACAT empra la signatura electrònica com a base per donar validesa legal a les trameses de documentació.
El projecte pilot d’aquesta plataforma digital ha començat amb la participació dels consells comarcals de l’Alta Ribagorça, la Garrotxa, Osona i la Ribera d’Ebre i de diversos ajuntaments d’aquestes comarques.
El portal eacat.net ofereix els serveis inicials següents: publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya; tramesa d’informació comptable a la Sindicatura de Comptes; tramesa de pressupostos i liquidacions a la Direcció General d’Administració Local; llibre electrònic d’actes; sol·licitud de la subvenció Xarxa 41; convocatòria de reunions plenàries per a consells comarcals; tauler d’anuncis; aplicació de registre d’entrada i sortida, i registre virtual d’entrada i sortida.