En relació als vehicles Pegaso 3046/10 i 2223 (“egipcis”), la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil del Departament d’Interior, comunica que un cop rebuts els informes encarregats a diversos organismes, ha ordenat: la paralització total de la flota d’aquests vehicles i l’inici d’un pla de substitució de tots aquests vehicles (58).
Aquest pla preveu que tots els Parcs de Bombers de la Generalitat de Catalunya tinguin vehicles operatius. D’altra banda, també permetrà que les 58 noves dotacions estiguin operatives per a la Campanya Forestal del 2004.
Aquestes mesures s’han pres un cop finalitzades les investigacions que s’havien encarregat per tal d’aportar el màxim de dades sobre les possibles causes dels accidents que aquests vehicles van patir, i tot tenint en compte les greus conseqüències dels dos accidents de trànsit del passat mes d’agost.
Els informes, tan externs com interns, han consistit en una investigació del Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament; informes dels fabricants de pneumàtics Firestone i Michelin; informe de l’empresa, encarregada del manteniment preventiu dels vehicles; informe del fabricant del xassís Iveco Pegaso; anàlisi dels components dels pneumàtics, per part del Laboratori General d’Assaigs i Investigacions (LGAI); i reconstrucció de l’accident, així com viabilitat dels vehicles, per part d’Idiada (Automotive Technology, S.A.), empresa especialitzada en la investigació dins l’àmbit de l’automoció.
Cerdanyola del Vallès, 24 de desembre de 2003