La Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil informa que el Centre d’Emergències de Catalunya (CECAT) ha activat la fase d’Alerta del Pla d’Emergències per Accidents en el Transport de Mercaderies Perilloses per Carretera i Ferrocarril (TRANSCAT) per l’accident d’un camió que transporta resina a Reus.
Bombers de la Generalitat han estat alertats de l’accident a les 09’28 hores. El camió ha sortit de la via, al quilòmetre 1,5 de la carretera TP-7225, tot sortint de Reus en sentit el Morell. El vehicle transportava un contenidor amb una càrrega de resina que no ha tingut cap mena de fuita. El conductor n’ha sortit il·lès. Bombers de la Generalitat s’han desplaçat al lloc de l’accident amb 4 dotacions, però en aquests moments només hi treballa una de sola. Les tasques que s’han de fer a partir d’ara consisteixen a aixecar el contenidor i carregar-lo en una altra tractora. Per tant, no s’ha de fer transvasament del producte.
Al marge d’aquest sinistre, en aquests moments hi ha uns altres accidents al país amb camions implicats. En cap d’aquests casos següents no s’ha hagut d’activar el TRANSCAT. Els accidents són:
- Valls: Un camió carregat amb asfalt calent preparat per ser aplicat al ferm de la via ha bolcat al quilòmetre 33 de la C-51. El vehicle té pèrdua d’una càrrega de 20 tones d’asfalt i del seu propi gasoli. No hi ha hagut ferits. S’hi ha desplaçat 5 dotacions dels Bombers, de les quals encara hi treballen 3. Segons informa el Servei Català de Trànsit, la circulació està totalment tallada en els 2 sentits de la marxa entre els quilòmetres 32 i 33.
- Alcover: Al quilòmetre 23 de la C-14 hi ha hagut una topada entre 2 camions; un d’ells, el que ha bolcat, transporta gasoli. El producte no ha vessat. Bombers han estat alertats de la topada a les 08’52 hores. Hi ha anat 6 dotacions, que ja s’han retirat del lloc de la topada. El camió bolcat únicament perd líquid anticongelant. No hi ha hagut ferits. Servei Català de Trànsit informa que s’està donant pas alternatiu a la circulació en aquesta zona.
- Arbúcies: Un camió cisterna buit ha fet la tisora al quilòmetre 211 de l’Eix Transversal (C-25). Tan sols perd gasoli del seu propi dipòsit, que s’està diluint amb l’aigua de la pluja. No hi ha cap ferit. Servei Català de Trànsit informa que la circulació està tallada en sentit Girona entre els quilòmetres 210 i 211. Hi treballen 2 dotacions dels Bombers.
- Ribera d’Ondara: Un camió s’ha sortit de la via al quilòmetre 527 de l’AP-2, al seu pas per Ribera d’Ondara. El conductor del camió, segons les primeres valoracions, està greu. Tres vehicles de Bombers treballen en l’accident en aquests moments.
Cerdanyola del Vallès, 26 d’octubre de 2004
11’10 hores