17.00 hBenvingudaDr. Rafael Manzanera i LópezDirector general de Recursos Sanitaris - Departament de Sanitat i Seguretat Social17.15 hPresentació del Manual’Dr. Xavier Fuentes ArderiuPresident de lAssociació Catalana de Ciències de Laboratori Clínic17.35 hPonència tècnica sobre les experiències en el sector de laboratori clínicSr. Francesc Martos FernándezCap doperacions i auditor dAPPLUS18.15 hCloendaManuel Pérez i RiveraGerent de Qualitat i Productivitat del CIDEMEn finalitzar lacte, es lliurarà el manual als assistents.
Amb la publicació del Manual d’aplicació de la ISO 9001:2000 en els laboratoris clínics, el Centre dInnovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM), del Departament de Treball i Indústria de la Generalitat, vol posar a labast del sector una eina pràctica que sintetitza i clarifica amb lajut dels exemples, els aspectes més crítics de la norma alhora que serveix deina informativa i de recolzament a la implantació.El manual és una iniciativa conjunta de lAssociació Catalana de Ciències de Laboratori Clínic (ACCLC) i el CIDEM. Sha desenvolupat recollint les experiències de lassociació en laplicació de la norma de gestió de la qualitat en laboratoris clínics públics i privats, i ha comptat amb la validació i expertesa de lentitat de certificació APPLUS per ajustar els criteris i requisits de la norma al sector objecte del projecte.Dirigit a gerents de centres públics i privats del sector de lanàlisi clínic, metges i tècnics de laboratori. El Manual està adaptat a les particularitats del sector del laboratori clínic, mitjançant la utilització dexemples daplicació, comentaris i lús dun llenguatge afí al collectiu científic de metges, farmacèutics, biòlegs i químics.Per lestructura i el contingut del manual, la publicació també pot ser força útil per al collectiu de laboratoris dassaig no clínic. Aquesta norma, com totes les de la sèrie 9000 en general, identifica i actua sobre tot un seguit de principis en els quals es fonamenta la millora de lorganització: orientació al client, lideratge, participació del personal, enfocament fonamentat en els processos, gestió fonamentada dels sistemes, millora contínua, presa de decisions fonamentades en fets i relació de benefici mutu amb el proveïdor.