- Sala de premsa
- Notes de premsa
- La UdG i el DURSI signen un conveni per a la creació de dos nous centres de recerca
query_builder 5 novembre 2003 12:31
event_note Nota de premsa
El DURSI i la Universitat de Girona (UdG) van signar a finals d’octubre un conveni de col·laboració que estableix les bases de dos nous centres de recerca: un en l’àmbit de l’aigua i el medi aquàtic (gestió de recursos hídrics, tractament i reutilització d’aigües residuals, qualitat de les aigües, etc.) i un altre en el del patrimoni cultural i lingüístic. Es tracta de dos camps en els quals la UdG disposa de científics i tècnics especialitzats.
El conveni signat s’emmarca en el III Pla de Recerca 2001-04, que regeix la política del DURSI en aquest àmbit. El Pla inclou un programa de centres homologats amb l’objectiu de promoure la creació de centres de recerca que puguin formar part de les xarxes europees de centres d’excel·lència. Aquests centres disposen de personalitat jurídica pròpia, estan impulsats des del DURSI i se situen majoritàriament en entorns universitaris. Les universitats participen en els òrgans de govern dels centres i hi aporten personal investigador. D’aquests centres, n’hi ha 24 que estan agrupats a l’Associació Catalana d’Entitats de Recerca (ACER).
La Generalitat i la UdG han nomenat dues comissions d’experts, responsables d’elaborar les propostes de definició i funcionament dels dos centres i els programes de recerca a impulsar. Pel que fa a les infrastructures, el conveni signat preveu la construcció dels centres en terrenys proporcionats per la UdG. La superfície que s’hi destinarà no superarà els 4.000 metres quadrats, tot i que no es tanca la porta a una possible ampliació en el futur si fos necessària.
Respecte a la gestió dels centres, el DURSI es compromet a garantir-ne el finançament bàsic, si bé les dues parts signants del conveni es comprometen a buscar finançament complementari.