Innovació, Universitats i Empresa

Pilar González (UAB) i Josep Manel Casanova (UdL) reben la Distinció Jaume Vicens Vives

Atítol col·lectiu han estat premiats vuit projectes universitaris per la innovació docent que representen

query_builder   22 setembre 2004 11:00

event_note Nota de premsa

Pilar González (UAB) i Josep Manel Casanova (UdL) reben la Distinció Jaume Vicens Vives

Atítol col·lectiu han estat premiats vuit projectes universitaris per la innovació docent que representen

El Govern de la Generalitat, a proposta del DURSI, ha atorgat la Distinció Jaume Vicens Vives al mèrit docent d’aquest any a dos professors universitaris. D’una banda, a la professoraPilar González Duarte, del Departament de Química de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en reconeixement a la seva trajectòria i dedicació a la renovació i readaptació de l’ensenyament de la Química, en especial pel que fa al vessant experimental en les pràctiques de laboratori. També ha rebut la distinció a títol individual el professor Josep Manel Casanova Seuma, de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL), en reconeixement a la seva trajectòria professional en la innovació docent en l’àmbit de la Dermatologia, especialment en l’estructuració d’aquests ensenyaments mitjançant casos clínics demostratius i per l’elaboració de material didàctic innovador.

El lliurament de les distincions tindrà lloc el proper dilluns 27 de setembre, a la Universitat Pompeu Fabra, durant l’acte oficial d’inauguració del curs acadèmic. El premi, tant en la modalitat individual com en la col·lectiva, va acompanyat d’un xec per import de 20.000 euros.

A títol col·lectiu, la Generalitat ha premiat els següents professors:

- El grup d’innovació docent Electra de la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona (UB), en reconeixement a la seva trajectòria en l’àmbit de la innovació en la metodologia docent i pel desenvolupament de materials adreçats a la millora del rendiment acadèmic dels estudiants.

- La Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) pel Programa de Cooperació Educativa Universitat Empresa (PUE), en reconeixement d’una experiència consolidada en la combinació de la pràctica docent amb les pràctiques a empreses.

- L’Escola Politècnica Superior de Castelldefels de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), pel projecte "Un pla d’estudis organitzat segons el model Project Based Learning (PBL)", en reconeixement a les innovacions tecnològiques que s’hi plantegen i pel foment de l’adquisició del coneixement a partir de l’autoaprenentatge i del treball en equip.

- L’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), pel projecte "Educació universitària en alternança", pel fet d’integrar en el currículum de l’alumne l’experiència professional, mitjançant el foment de la comunicació i la interacció entre estudiants, professors i agents externs. 

- L’equip Vilapompeu dels estudis de Ciències Polítiques i Gestió Pública de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), pel projecte "Vilapompeu, l’Ajuntament Virtual", que es basa en un concepte de docència enfocat a la resolució de casos per desenvolupar una visió transversal dels reptes de la gestió i de les polítiques públiques.

- El grup de professors de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) que ha elaborat el "Manual d’introducció a la docència: Horitzó Bolonya", en reconeixement a una proposta de metodologia docent ajustada als requeriments del sistema de crèdits europeus. 

- L’equip de coordinació de la Llicenciatura en Lingüística de la Facultat de Traducció i Interpretació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), pel projecte "Experiència pilot dels estudis de lingüística. Experimentació del nou paradigma docent", per la proposta d’incorporació de la tecnologia a l’àmbit de la lingüística.

- El grup de docència de la Física del Departament de Química Física i Inorgànica de la Universitat Rovira i Virgili (URV) pel projecte "Suport virtual i d’autoaprenentatge als laboratoris de Física al nou ensenyament d’Enginyeria en Telecomunicacions", en reconeixement a una proposta docent que incorpora el suport virtual i l’autoaprenentatge als laboratoris.

La Distinció Jaume Vicens Vives és una menció que es va crear l’any 1996 amb l’objectiu de premiar la qualitat en la docència universitària. En edicions anteriors han rebut aquest premi els professors Francesc Xavier Barà (UPC), Cristóbal Mezquita (UB), Octavi Fullat (UAB), Claudi Alsina (UPC), Enric Lluch (UAB), Maria Antònia Canals (UdG) i Pilar Benejam (UAB). L’any passat, la distinció a títol individual va quedar deserta.