La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de les obres de desdoblament de la carretera C-66 i la seva connexió amb la futura carretera C-850, al terme municipal de Flaçà (Gironès). Aquesta actuació, que sortirà a informació pública a finals d’aquest mes de novembre, té un pressupost de 5,5 MEUR.

Les obres, situades dins el terme municipal de Flaçà, contemplen les següents actuacions:

· La connexió de les carreteres C-66 i C-850.

· El desdoblament de la C-66, entre els punts quilomètrics 21,031 i 22,331, connectant amb la variant de Bordils.

L’objectiu d’aquests estudis és desplaçar la situació de l’enllaç entre la carretera C-66 (de Girona a Bordils i a la Bisbal d’Empordà passant per Flaçà) i la futura carretera C-850 (de Flaçà a Sant Jordi Desvalls).

La situació de l’enllaç, segons l’estudi de la nova carretera C-850, que es va sotmetre a informació pública l’any passat, estava molt a prop del nucli de Flaçà. D’acord amb les al·legacions formulades per l’Ajuntament d’aquesta població, s’ha decidit allunyar del nucli de la població l’enllaç esmentat, la qual cosa obliga a redactar un nou estudi informatiu. També, tenint en compte que s’ha redactat i enviat a informació pública, recentment, el projecte de la variant desdoblada de la C-66 a Bordils, s’aprofita per continuar el desdoblament d’aquesta carretera C-66 dins del terme municipal de Flaçà, a l’àmbit afectat per la connexió amb la C-850.

Descripció de les obres

A l’estudi, s’han considerat 4 alternatives. Les característiques tècniques de l’alternativa escollida són les següents:

· Desdoblament de la C-66. En total es desdoblaran 1.300 m d’aquesta carretera que disposarà d’una velocitat específica de 100 Km/h. Així doncs, aquesta via tindrà 4 carrils de 3,5 m, 2 vorals exteriors de 2,5 m, així com dos vorals interiors i una mitjana amb una amplada total de 4 m.

· Connexió de la C-66 i la C-850. Els ramals estaran formats per  una calçada de 7 m i 3 m de vorals, és a dir, dos carrils de 3,5 m i dos vorals d’1,5 m.