La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de les obres de construcció de la variant de Sant Joan de les Abadesses, entre els punts quilomètrics 200,076 i 206,03 de la carretera C-26. Aquesta actuació, que es preveu que surti a informació pública aquest mes de juliol, té un pressupost de 30,09 MEUR.

L’estudi informatiu té per objectiu comprovar la viabilitat tècnica de la variant a la carretera C-26 i determinar les millors alternatives per a la construcció de la variant de Sant Joan de les Abadesses.

Pel que fa a l’estudi d’impacte ambiental, té com a finalitat la protecció del medi natural, segons s’estableix a la Declaració d’Impacte Ambiental.

Descripció de les obres

Per a la realització d’aquest estudi han estat presentades tres alternatives, de les quals, l’anomenada alternativa 1 ha estat escollida com la més adient.

La nova variant tindrà una pendent màxim del 6 %. La secció de la nova carretera és de 10 m d’amplada amb dos carrils de 3,5 m i dos vorals d’1,5 m. La velocitat serà de 80 Km/h.

L’alternativa escollida s’inicia amb un enllaç sobre l’actual carretera, a l’alçada dels Plans de Caseta, al cantó Ripoll i continua pel cantó nord del municipi connectant amb la carretera d’Ogassa amb un mig enllaç. Tot seguit, supera el torrent de la Malatasca i el Coll del Puig Penjat. Segueix per la vessant dreta del riu Ter fins el Pla de Lestonasa, on creua el Ter, mitjançant un viaducte, i en la vessant esquerra connecta amb la carretera existent. La longitud total de l’alternativa és de 5.702 m.

Les estructures necessàries en aquest traçat contemplen la construcció de 4 viaductes, el primer d’ells de 150 m i que supera el torrent de les Dous; un altre viaducte de 140 m  que es construirà per sobre del torrent de Plansesaigües; un tercer salvarà la depressió del torrent de Malatasca de 175 m de longitud, i l’últim, de 200 m de longitud, passa per sobre del riu Ter.

Com a estructures complementàries a aquesta variant, es construirà un nou pont sobre el torrent de la Santa Creu, de 35 metres de longitud. També es construirà un túnel per salvar el coll del Puig Penjat, de 219 m de longitud.

El projecte es completa amb la introducció de nous enllaços tipus rotonda a diferent nivell.