El desdoblament de la C-31 respon a la necessitat de dotar aquesta infraestructura de la Xarxa Bàsica dels paràmetres que pertoquen a una via d’aquestes característiques. Aquest tram, d’uns 6,8 km, es troba comprès entre l’actual enllaç d’accés a Palamós Nord i l’actual connexió de les carreteres C-31 i GI-655, que és l’accés a Palafrugell situat al nord d’aquesta població. Amb aquest nou disseny, es preveu millorar el nivell de servei i la seguretat viària d’aquesta zona, caracteritzada per l’elevat volum de trànsit especialment en l’època estival i els caps de setmana.
Actuacions complementàries i mesures paisatgístiques
L’acord, aconseguit després d’un llarg període de diàleg i negociacions amb els representants territorials, contempla tot un seguit d’actuacions complementàries que milloren i modifiquen substancialment el projecte inicial i que inclourà el projecte constructiu, en fase de redacció.
Aquestes actuacions complementàries van dirigides a garantir l’harmonia visual i paisatgística del projecte, a potenciar les connexions que garanteixin la mobilitat de les diferents activitats comercials, a restablir els elements de planejament urbanístic necessari per a la planificació i protecció de la Plana de l’Aubi, i a les connexions de vianants i bicicletes entre d’altres.
D’entre les mesures que recull l’acord cal destacar la construcció d’una rotonda soterrada a la cruïlla de Castell, de manera que el tronc principal passi a nivell; la simplificació dels ramals i rotondes de l’accés Ciutadella, que es farà amb un pas inferior que permetrà la realització dels moviments en les quatre direccions i la simplificació dels ramals del pas elevat del cementiri de Palafrugell amb la incorporació d’una vorera de dos metres que ha de permetre una bona connexió viària, però molt especialment a peu i en bicicleta dels veïns de Palafrugell amb el PEIN de les Gavarres.
Així mateix l’acord també recull la perllongació amb 4 carrils de l’accés a Palafrugell fins l’avinguda d’Espanya, la modificació de la rotonda existent per adaptar-la als quatre carrils i el condicionament de l’avinguda d’Espanya fins a la plaça Josep Pallach. Aquesta modificació inclourà la rotonda prevista en l’encreuament amb el carrer Palamós i minimitzarà l’accés nord de Palafrugell a la zona del Mas Pla amb la construcció del tronc semideprimit i una rotonda superior. També s’ha de destacar la definició d’una nova accessibilitat de Palamós, d’acord amb les propostes del planejament municipal, que comporta suprimir l’actual pas superior, i que té com a primera actuació la rotonda d’accés a la Fosca.
Des del punt de vista mediambiental el projecte pren amb especial cura la preservació dels corredors biològics que han de garantir la correcta connectivitat entre els espais d’interès natural de Castell - Cap Roig i de les Gavarres, d’acord amb la declaració d’impacte ambiental
Per tal de fer un seguiment d’aquest acord, es preveu crear una comissió de seguiment amb els dos representants del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, un del Departament de Medi Ambient i Habitatge i un de cadascun dels Ajuntaments signants.



